Støren, Liv Anne; Mark, Michael Spjelkavik; Madsen, Aleksander Årnes; Olsen, Dorothy Sutherland; Klitkou, Antje; Ulvestad, Marte E.S.; Tømte, Cathrine Edelhard; (2020) Arbeidsmarkedet for IKT-kandidater med høyere utdanning. (140). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
Mark, Michael Spjelkavik; Tømte, Cathrine Edelhard; Næss, Terje; Røsdal, Trude; (2017) IKT-sikkerhetskompetanse i arbeidslivet – behov og tilbud. (46). Arbeidsnotat. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
Damsa, Crina I.; de Lange, Thomas; Elken, Mari; Esterhazy, Rachelle; Fossland, Trine; Frølich, Nicoline; Hovdhaugen, Elisabeth; Maassen, Peter; Nerland, Monika; Nordkvelle, Yngve Troye; Stensaker, Bjørn; Tømte, Cathrine Edelhard; Vabø, Agnete; Wiers-Jenssen, Jannecke; Aamodt, Per O; (2015) Quality in Norwegian Higher Education: A review of research on aspects affecting student learning. (90). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning.
Tømte, Cathrine Edelhard; Olsen, Dorothy Sutherland; Waagene, Erica; Solberg, Espen; Børing, Pål; Borlaug, Siri Brorstad; (2015) Kartlegging av etter- og videreutdanningstilbud i Norge. (130). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
Tømte, Cathrine Edelhard; Arnesen, Clara Åse; (2014) Kvalitetsvurdering av Difi-rapporter. (42). Rapport. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning.
Fossland, Trine; Tømte, Cathrine Edelhard; (2020) Technology as Quality Work? Educational Leaders and Teachers’ Use of Digital Technology. Kapittel 4 s.57-77 i Quality Work in Higher Education. Organisational and Pedagogical Dimensions.(186). Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel. Springer.
Sjaastad, Jørgen; Tømte, Cathrine Edelhard; (2018) Adaptive Learning Systems in Mathematics Classrooms. Chapter 3 s.30-46 i Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology 2018.(224). Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel. ISRES Publishing, International Society for Research in Education and Science (ISRES).
Fevolden, Arne Martin; Tømte, Cathrine Edelhard; (2015) How Information And Communication Technology Is Shaping Higher Education. 19 s.342-358 i The Palgrave International Handbook of Higher Education Policy and Governance.(300). Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel. Palgrave Macmillan.
Tømte, Cathrine Edelhard; Fevolden, Arne Martin; Olsen, Dorothy Sutherland; (2014) To MOOC or not to MOOC?: A Case Study of Norway. 12 s.210-223 i E-Learning as a Socio-Cultural System: A Multidimensional Analysis.(349). Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel. IGI Global.
Tømte, Cathrine Edelhard (2013) Digital competence in teacher education. Section 1 s.173-183 i Learning & Teaching with Media & Technology. ATEE-SIREM Winter Conference Proceedings. 7-9 March 2013, Genoa (Italy).(617). Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel. Association for Teacher Education in Europe ATEE aisbl.
Tømte, Cathrine Edelhard (2009) Forhandling og posisjonering i elektroninske møter. 2 s.37-51 i Forskning som endringsverktøy i organisasjoner. Forståelse og utvikling av praksis.(236). Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel. Tapir Akademisk Forlag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2008) Gamle forventninger til nye sjangere? En studie av samarbeidsteknologien elektroniske møter. 12 s.245-263 i Å være på nett. Kommunikasjon, identitets- og kompetanseutvikling med digitale medier.(295). Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel. Cappelen Damm Akademisk.
Tømte, Cathrine Edelhard (2005) Å snakke skriftlig sammen. En studie av skriftbasert, digital kommunikasjon i organisasjoner. (258). Doktorgradsavhandling. NTNU.
1
2
Tømte, Cathrine Edelhard; Wollscheid, Sabine; Bugge, Markus; Wennerød-Diesen, Frida Felicia; (2020) Organization of teaching and learning with 1:1 digital devices. European Conference on Educational Research (ECER) 2020 - avlyst pga korona, arbeid godkjent av referee. European Educational Research Association. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Andreasen, Johan Kristian; (2020) Partnerskap i lærerutdanning – lærere i delte stillinger ved Universitetet i Agder. DIKU-konferansen for høyere utdanning (avlyst grunnet korona, men innlegg akseptert etter referee). DIKU. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2020) Tales from the field: a TTI-project on the use of ICT in education. EMPOWERING FUTURE TEACHERS WITH ETWINNING eTwinning online conference. eTwinning, Erasmus+. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2020) Tales from the field:"The use of ICT in education" a TTI-project. Internationalising Teacher Education in Europe – Is virtual collaboration the “new way to go”?. DIKU Brussels & DAAD Brussels. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Andreasen, Johan Kristian; (2020) Professional digital competence for teachers in theory and practice. ECER 2020. European Educational Research Association. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2020) Teaching and Learning in the 21st Century: How can we balance digital and analogue practices?. European Education Festival. IB International Baccalaureate (avlyst pga korona). Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2020) Digitalisering av lærerprofesjonen. Nordisk nettverk for profesjonsnettverk (NORDPRO) årskonferanse. Nordisk nettverk for profesjonsnettverk (NORDPRO). Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Zanazzi, Silvia; De Meo, Mariagrazia; Rontini, Sofia; (2020) Tales from the field: a TTI-project on «The use of ICT in education» Presentation, teacher trainers from University of Salerno, Italy; University College South Denmark; University of Agder, Norway. TTI eTwinning seminar. eTwinning. Faglig foredrag.
Andreasen, Johan Kristian; Tømte, Cathrine Edelhard; Bergan, Ingvild; (2020) Operasjonalisering av PfDK-rammeverket i partnerskap. Lärarutbildningens digitalisering – några nordiska exempel. Universitetet i Umeå. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2019) Hvor er det faglige lederskapet i digitaliseringsdebattene i akademia?. Khrono.no Kronikk.
Tømte, Cathrine Edelhard; Laterza, Vito; Pinheiro, Romulo; (2019) Is there a Scandinavian model for MOOCs? Studying the effects of digital transformation in higher education in Norway, Sweden and Denmark. EUNIS#19 Campus for the future. EUNIS European University Information Systems. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Wollscheid, Sabine; Vennerød, Frida Felicia; Bugge, Markus; (2019) Hvorfor skal vi ha nettbrett i skolen?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) Kronikk.
Bugge, Markus; Hatløy, Anne; Halvorsen, Tor; Kebede, Tewodros Aragie; Tømte, Cathrine Edelhard; Van den Bergh, Graziella; (2019) The need for demand and local anchoring of innovations. Briefs.
Tømte, Cathrine Edelhard; Graasvoll, Susanne Stav; (2019) Profesjonsfaglig digital kompetanse i teori og praksis. Nasjonal nettverksamling for Profesjonsfaglig digital kompetanse. Høgskolen i Østfold & Utdanningsdirektoratet. Faglig foredrag.
Wollscheid, Sabine; Vaagland, Karin; Flittig-Aardalen, Henrikke; Tømte, Cathrine Edelhard; Vennerød-Diesen, Frida Felicia; (2019) A balancing act – How do teachers in Norwegian and mathematics combine digital and non-digital devices?. ECER. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2018) The role of technology in the changing landscape of higher education institutions. Educational Innovation and the Dynamics of Reform in Morocco. Higher Council for Education, Training and Scientific Reform. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Gjerustad, Cay; (2018) Online or offline - does it matter? A study on teachers’ perceptions on study formats and quality when participating in continuing education programs (in Mathematics). The 50th EUCEN conference:Times of transition - the role of university lifelong learning. EUCEN - European University Continuing Education Network. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2018) Digital læring – hva sier forskningen? Følgeforskning på digital læring i Askerskolene. Stormøte Jar skole. FAU. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2018) Hva sier forskningen om læring og teknologi i skolen?. Forskningsdagene: Å vokse opp med internett - verdens største eksperiment?. Universitetet i Agder. Populærvitenskapelig foredrag.
Fossland, Trine; Tømte, Cathrine Edelhard; (2018) Participant or observer in an online MBA?. The 46th Congress of NERA: Educational Research: Boundaries, Breaches and Bridges. Nordic Educational Research Association (NERA). Vitenskapelig foredrag.
Mark, Michael Spjelkavik; Røsdal, Trude; Tømte, Cathrine Edelhard; Næss, Terje; (2017) Mangelfull utdanning i IKT-sikkerhet. Mediaplanet Kronikk.
Tømte, Cathrine Edelhard; Wollscheid, Sabine; Bugge, Markus M.; (2017) Ready to go? How are Schools prepared for teaching and Learning With 1:1 digital Devices?. European Conference on Educational Research (ECER). EERA European Educational Research Association. Vitenskapelig foredrag.
Skjong, Hans Joseph; Tømte, Cathrine Edelhard; (2017) Fra krittiden til IT-tiden. Intervju.
Tømte, Cathrine Edelhard; Fossland, Trine; Aamodt, Per Olaf; Degn, Lise; (2017) Educational leadership and Technology. Findings from surveys from Norway and Denmark. EAIR - The European Higher Education Society. EAIR - The European Higher Education Society. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2017) Online or offline - does it matter? Findings from a study on teachers’ perceptions on quality and learning outcome when participating in a MOOC-like continuing education program in Mathematics.. The Online, Open and Flexible Higher Education Conference. European Association of Distance Teaching Universities. Vitenskapelig foredrag.
Slåtto, Torhild; Tømte, Cathrine Edelhard; (2017) Effektiv, storskalaetterutdanning i matematikk - og lærerne er fornøyd. Intervju.
Tømte, Cathrine Edelhard; Fevolden, Arne Martin; Aanstad, Siri; (2016) MOOCs in Norway. National Motivations and Interpretations. 12th International Conference on Technology, Knowledge and Society. Technology, Knowledge and Society Knowledge Community. Vitenskapelig foredrag.
Fossland, Trine; Tømte, Cathrine Edelhard; (2016) The teachers’ role in the changing landscape of technology rich environments. A Nordic conference on the student-centred approach and the quality of degree education. Finnish Education Evaluation Centre (FINEEC)/ Ministry of Ed. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Aanstad, Siri; Sjaastad, Jørgen; Wollscheid, Sabine; (2016) MOOCs and Change Dynamics in Higher Education. EDEN - European Distance and E-Learning Network 25th anniversary conference. European Distance and E-Learning Network. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Fossland, Trine; (2016) The teachers’ role in the changing landscape of technology rich environments. CHER - Annual Conference of the Consortium of Higher Education Researchers. Queens College, Cambridge, UK. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2016) Kjønnsubalanse i historiefaget. Lokalhistoriewiki-seminar. Norsk lokalhistorisk institutt. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2016) Etter- og videreutdanningstilbud i Norge. Hovedpunkter og refleksjoner fra NIFUs kartlegging. Fagdag Østfold fylkskommune. Fagdag Østfold fylkskommune. Faglig foredrag.
Sjaastad, Jørgen; Tømte, Cathrine Edelhard; Wollscheid, Sabine; Aanstad, Siri; (2016) How a MOOC-like course is facilitating teachers’ continuing education and professional learning communities. EDEN - European Distance and E-Learning Network 25th anniversary conference. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2016) Etter- og videreutdanningstilbud i fagskolene. Møte i Fagskolerådet. Fagskolerådet. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Sjaastad, Jørgen; (2015) PC på skolen? Utstyret virker ikke. Dagens næringsliv Kronikk.
Tømte, Cathrine Edelhard; Wollscheid, Sabine; Sjaastad, Jørgen; Wilberg, Espen Langbråten; (2015) Digital duell - pennal eller pad? Debatten om digitaliseringen i norsk skole er stadig mer polarisert og lite konstruktiv. Dagens næringsliv Kronikk.
Tømte, Cathrine Edelhard (2015) Forskerkarrierer og kjønn. Innlegg på NIHs karriereseminar for kvinnelige 1. amanuenser. Karriereseminar. Norges Idrettshøgskole. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2015) Educating teachers for the future? Teacher training institutions’ approaches towards enhancing professional digital competence in the teacher profession. ASEM LLL Hub Meeting – Self-learning in a Digital Era. Aarhus University, Asia-Europe Foundation (ASEF).. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) IKT og læring i høyere utdanning. Styremøte. Norgesuniversitetet. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) Hva vet vi om nettundervisning?. Vox fagdag for nettskoler. Vox. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Olsen, Dorothy Sutherland; (2014) EXPLORING QUALITY IN TEACHING AND LEARNING WITH ICT: A QUALITATIVE STUDY. EDEN Conference Challenges for Research into Open & Distance Learning: Doing Things Better: Doing Better Things. EDEN. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) På vei mot profesjonsfaglig digital kompetanse?. It’s Learnings konferanse. It's Learning. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) På vei mot profesjonsfaglig digital kompetanse?. Statpeds brukerkonferanse. Statped. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) Ikke kutt nettskolene!. Dagens næringsliv Kronikk.
Tømte, Cathrine Edelhard; Sjaastad, Jørgen; (2014) Den virtuelle matematikkskolen - foreløpige innspill - 1T. Seminar nettlærere i Den virtuelle matematikkskolen (DVM) - 1T. Senter for IKT i utdanningen - DVM-sekretariat. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) Velger virtuell viten. Universitas Intervju.
Tømte, Cathrine Edelhard; Arnesen, Clara Åse; (2014) Difi-rapporter. En kvalitetsvurdering. Fagseminar Difi. Difi. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2013) IKT i lærerutdanningen. På vei mot profesjonsfaglig digital kompetanse?. Læring for fremtiden. Nasjonal konferanse. Senter for IKT i utdanningen og ProTed-senteret (UiO-UiT). Populærvitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2013) Digital competence in teacher education. ATEE Winter Conference. ATEE - Association for Teacher Education in Europe. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2013) Exploring teaching and learning with ICT in higher education institutions. EDULEARN. 5th International Conference on Education and New Learning Technologies. IATED. Vitenskapelig foredrag.
Gunnes, Hebe; Vabø, Agnete; Tømte, Cathrine Edelhard; (2013) Women and men in top academic positions and management. State of the art. Likestilling i arbeidslivet. Kjernemiljø for likestilling (CORE). Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Kårstein, Asbjørn; Olsen, Dorothy Sutherland; (2013) En lærer må kjenne sin IKT!. Klassekampen Leserinnlegg.
Tømte, Cathrine Edelhard (2012) Presentasjon av foreløpige funn: Følgeevaluering av nettbasert grunnskolelærerutdanning ved Høgskolen i Telemark. Lärarutbildningskonferens Karlstad universitet og Høgskolen i Telemark. Karlstad universitet, Lärarutbildningen. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2012) Information - and communication technology (ICT) and the gender issue. INTED 2012: 6th International Technology, Education and Development Conference. International Association of Technology, Education and Devel. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Kårstein, Asbjørn; (2012) Presentasjon av foreløpige funn: Følgeevaluering av nettstøttet grunnskolelærerutdanning ved Høgskolen i Telemark. Seminar Høgskolen i Telemark. Insitutt for lærerutdanningsfag. Vitenskapelig foredrag.
Vabø, Agnete; Gunnes, Hebe; Tømte, Cathrine Edelhard; (2012) Women and men in top academic positions and management. 7th European Conference on Gender Equality in Higher Education. Universitetet i Bergen. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Kårstein, Asbjørn; (2012) Muligheter og utfordringer for dialog i nettbasert undervisning. Konference i Nordisk netværk for Professionsforskning. Nordisk netværk for Professionsforskning. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2011) Gutter, jenter og IKT, panelinnlegg. Samtaler om IKT i skolen. Monitor 2012. Frokostseminar. Senter for IKT i utdanningen. Populærvitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2011) ICT, gender and education: An updated perspective on the gender issue. IAMCR Istanbul 2011. IAMCR. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Hatlevik, Ove Edvard; (2011) Selvtillit, IKT og kjønn. Presentasjon av funn fra artikkel: Self-efficacy, Gender and ICT.. Sente rfor IKT i utdanningen. Populærvitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2010) Homo Zappiens-generasjonen. Aftenposten Innsikt Leserinnlegg.
Tømte, Cathrine Edelhard; Søby, Morten Kristian; (2009) Å vokse opp digitalt. Dagens barn og unge. kapittel s.217-231 i Delte meninger. Om nettets sosiale side.(240). Populærvitenskapelig kapittel/artikkel. Universitetsforlaget.
Tømte, Cathrine Edelhard (2008) Gender, ICT and education. A research review. OECD Network Expert meeting on Gender, ICT and Education. OECD. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2008) Return to Gender. Gender, ICT and Education. OECD Expert meeting on Gender, ICT and Education. OECD and Norwegian Ministry of Education and Research. Vitenskapelig foredrag.
Pedersen, Birthe; Tømte, Cathrine Edelhard; (2008) Kønsstereotypier ved tasterne. Intervju.
Ottestad, Geir; Tømte, Cathrine; (2007) OPERATIONALIZATION OF DIGITAL LITERACY AND ICT SKILLS IN THE NEW SCIENCE CURRICULUM IN NORWAY. INTED 2007 - International Technology Education and Development Conference. IATED. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2007) Electronic Meeting Systems - A New Digital Genre?. The 4th International Symposium on Genre Studies - SIGET. Universidade do Sul de Santa Catarina. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2002) Hvem skriver du til? Om kommunikasjonssituasjonen i e-møter (og generelt). Seminar om IT støttet samarbeid i Statoil. [Mangler data]. Populærvitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2002) Hva 'skjer' egentlig i digital kommunikasjon?. Studio Aperturas høstkonferanse. [Mangler data]. Populærvitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2002) Electronic Discourse in Organizations. From Micro-Utterances to Macro-Inferences: The 5th International Conference on Organizational Discourse.. [Mangler data]. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2002) Storytelling and collaborative Activities. Storytelling and Collaborative Activities - Workshop in relation to CSCW 2002 (Computer Supported Cooperative Work). [Mangler data]. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2001) Å snakke skriftlig med hverandre - den elekroniske samtalen. Forskningsfellesskapet Dragvoll gård Populærvitenskapelig artikkel.
Tømte, Cathrine Edelhard (2000) Story and Discourse in Electronic Meeting Systems. (computer-based synchronous written dialogue) : Analysis of Manifestations of Power Structures, Ggender and Identity. Nordic Discourse Analysis and the Europeand Dimension: New directions. Symposium organized by Nordic Network of Discourse Analysis.. [Mangler data]. Vitenskapelig foredrag.
1
2
3
4
5
6
Fossland, Trine; Tømte, Cathrine Edelhard; (2018) Online teaching and learning in an experience-based MBA programme. kapittel 7 s.136-151 i Pathways to quality in higher education : Case studies of educational practices in eight courses.(225). Faglig kapittel. Nordic Institute for Studies in Innovation, Research and Education (NIFU).
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) Utdannning på nett - kommet for å bli. Fokusboks 2.10 s.104-104 i Det norske forsknings- og innovasjonssystemet. Statistikk og indikatorer 2014.(232). Faglig kapittel. Norges forskningsråd.