Kristin Rogde
Forsker 2
Bakgrunn / utdanning
- 2018– : Forsker NIFU
- 2012–2017: Stipendiat, Institutt for pedagogikk, Universitetet i Oslo
- 2009–2012: PPT, Logoped / forskningsassistent Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo
- 2007–2009: Master i spesialpedagogikk, fordypning i logopedi
- 2006: Bachelor i spesialpedagogikk, UiO
- 2003–2006: Bachelor i samfunnsvitenskapelige fag med fordypning i pedagogikk, NTNU
faglige interesser
- Språk- og leseutvikling
- Tospråklig utvikling
- Leseforståelse
- Kvalitet i barnehager
- Systematiske kunnskapsoppsummeringer og metaanalyse
- Effektstudier i utdanning
pågående prosjekter
utskriftsvennlig format
- Rapporter og notater
- Vitenskapelige publikasjoner
- Annen formidling
- Bubikova-Moan, Jarmila; Lødding, Berit; Hjetland, Hanne Næss; Rogde, Kristin; (2018) Evaluering av den nasjonale strategien Språkløyper. Delrapport. (170). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Wollscheid, Sabine; Hjetland, Hanne Næss; Rogde, Kristin; Skjelbred, Siv-Elisabeth; (2018) Årsaker til og tiltak mot kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner : En kunnskapsoversikt. (161). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Rogde, Kristin; Federici, Roger André; Vaagland, Karin; Wollscheid, Sabine; (2018) Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2018. (116). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.