Mark, Michael Spjelkavik; Tømte, Cathrine Edelhard; Næss, Terje; Røsdal, Trude; (2017) IKT-sikkerhetskompetanse i arbeidslivet – behov og tilbud. (46). Arbeidsnotat. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
Tømte, Cathrine Edelhard; Olsen, Dorothy Sutherland; Waagene, Erica; Solberg, Espen; Børing, Pål; Borlaug, Siri Brorstad; (2015) Kartlegging av etter- og videreutdanningstilbud i Norge. (130). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
Tømte, Cathrine Edelhard; Arnesen, Clara Åse; (2014) Kvalitetsvurdering av Difi-rapporter. (42). Rapport. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning.
Tømte, Cathrine Edelhard; Wollscheid, Sabine; Bugge, Markus M.; (2017) Ready to go? How are Schools prepared for teaching and Learning With 1:1 digital Devices?. European Conference on Educational Research (ECER). EERA European Educational Research Association. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Fossland, Trine; Aamodt, Per Olaf; Degn, Lise; (2017) Educational leadership and Technology. Findings from surveys from Norway and Denmark. EAIR - The European Higher Education Society. EAIR - The European Higher Education Society. Vitenskapelig foredrag.
Mark, Michael Spjelkavik; Røsdal, Trude; Tømte, Cathrine Edelhard; Næss, Terje; (2017) Mangelfull utdanning i IKT-sikkerhet. Mediaplanet Kronikk.
Skjong, Hans Joseph; Tømte, Cathrine Edelhard; (2017) Fra krittiden til IT-tiden. Intervju.
Slåtto, Torhild; Tømte, Cathrine Edelhard; (2017) Effektiv, storskalaetterutdanning i matematikk - og lærerne er fornøyd. Intervju.
Tømte, Cathrine Edelhard (2017) Online or offline - does it matter? Findings from a study on teachers’ perceptions on quality and learning outcome when participating in a MOOC-like continuing education program in Mathematics.. The Online, Open and Flexible Higher Education Conference. European Association of Distance Teaching Universities. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Fossland, Trine; (2016) The teachers’ role in the changing landscape of technology rich environments. CHER - Annual Conference of the Consortium of Higher Education Researchers. Queens College, Cambridge, UK. Vitenskapelig foredrag.
Fossland, Trine; Tømte, Cathrine Edelhard; (2016) The teachers’ role in the changing landscape of technology rich environments. A Nordic conference on the student-centred approach and the quality of degree education. Finnish Education Evaluation Centre (FINEEC)/ Ministry of Ed. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Fevolden, Arne Martin; Aanstad, Siri; (2016) MOOCs in Norway. National Motivations and Interpretations. 12th International Conference on Technology, Knowledge and Society. Technology, Knowledge and Society Knowledge Community. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Aanstad, Siri; Sjaastad, Jørgen; Wollscheid, Sabine; (2016) MOOCs and Change Dynamics in Higher Education. EDEN - European Distance and E-Learning Network 25th anniversary conference. European Distance and E-Learning Network. Vitenskapelig foredrag.
Sjaastad, Jørgen; Tømte, Cathrine Edelhard; Wollscheid, Sabine; Aanstad, Siri; (2016) How a MOOC-like course is facilitating teachers’ continuing education and professional learning communities. EDEN - European Distance and E-Learning Network 25th anniversary conference. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2016) Etter- og videreutdanningstilbud i fagskolene. Møte i Fagskolerådet. Fagskolerådet. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2016) Etter- og videreutdanningstilbud i Norge. Hovedpunkter og refleksjoner fra NIFUs kartlegging. Fagdag Østfold fylkskommune. Fagdag Østfold fylkskommune. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2016) Kjønnsubalanse i historiefaget. Lokalhistoriewiki-seminar. Norsk lokalhistorisk institutt. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2015) Digitale læringsformer i høyere utdanning [Anmeldelse av boken: Trine Fossland: Digitale læringsformer i høyere utdanning]. Forskningspolitikk. Volum 38, hefte 2
Tømte, Cathrine Edelhard; Sjaastad, Jørgen; (2015) PC på skolen? Utstyret virker ikke. Dagens næringsliv Kronikk.
Tømte, Cathrine Edelhard; Wollscheid, Sabine; Sjaastad, Jørgen; Wilberg, Espen Langbråten; (2015) Digital duell - pennal eller pad? Debatten om digitaliseringen i norsk skole er stadig mer polarisert og lite konstruktiv. Dagens næringsliv Kronikk.
Tømte, Cathrine Edelhard (2015) Forskerkarrierer og kjønn. Innlegg på NIHs karriereseminar for kvinnelige 1. amanuenser. Karriereseminar. Norges Idrettshøgskole. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2015) Educating teachers for the future? Teacher training institutions’ approaches towards enhancing professional digital competence in the teacher profession. ASEM LLL Hub Meeting – Self-learning in a Digital Era. Aarhus University, Asia-Europe Foundation (ASEF).. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) IKT og læring i høyere utdanning. Styremøte. Norgesuniversitetet. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) På vei mot profesjonsfaglig digital kompetanse?. It’s Learnings konferanse. It's Learning. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Olsen, Dorothy Sutherland; (2014) EXPLORING QUALITY IN TEACHING AND LEARNING WITH ICT: A QUALITATIVE STUDY. EDEN Conference Challenges for Research into Open & Distance Learning: Doing Things Better: Doing Better Things. EDEN. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) Ikke kutt nettskolene!. Dagens næringsliv Kronikk.
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) Hva vet vi om nettundervisning?. Vox fagdag for nettskoler. Vox. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) På vei mot profesjonsfaglig digital kompetanse?. Statpeds brukerkonferanse. Statped. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) En utdanningsrevolusjon satt på vent?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) Leserinnlegg.
Tømte, Cathrine Edelhard; Arnesen, Clara Åse; (2014) Difi-rapporter. En kvalitetsvurdering. Fagseminar Difi. Difi. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Sjaastad, Jørgen; (2014) Den virtuelle matematikkskolen - foreløpige innspill - 1T. Seminar nettlærere i Den virtuelle matematikkskolen (DVM) - 1T. Senter for IKT i utdanningen - DVM-sekretariat. Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) Nettstudenter like fornøyde med studiekvaliteten. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) Intervju.
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) Velger virtuell viten. Universitas Intervju.
Tømte, Cathrine Edelhard (2013) Digital competence in teacher education. ATEE Winter Conference. ATEE - Association for Teacher Education in Europe. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2013) Exploring teaching and learning with ICT in higher education institutions. EDULEARN. 5th International Conference on Education and New Learning Technologies. IATED. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2013) IKT i lærerutdanningen. På vei mot profesjonsfaglig digital kompetanse?. Læring for fremtiden. Nasjonal konferanse. Senter for IKT i utdanningen og ProTed-senteret (UiO-UiT). Populærvitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Kårstein, Asbjørn; Olsen, Dorothy Sutherland; (2013) En lærer må kjenne sin IKT!. Klassekampen Leserinnlegg.
Gunnes, Hebe; Vabø, Agnete; Tømte, Cathrine Edelhard; (2013) Women and men in top academic positions and management. State of the art. Likestilling i arbeidslivet. Kjernemiljø for likestilling (CORE). Faglig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2013) Hva vet vi om nettundervisning?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) Leserinnlegg.
Tømte, Cathrine Edelhard; Kårstein, Asbjørn; (2012) Presentasjon av foreløpige funn: Følgeevaluering av nettstøttet grunnskolelærerutdanning ved Høgskolen i Telemark. Seminar Høgskolen i Telemark. Insitutt for lærerutdanningsfag. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2012) Information - and communication technology (ICT) and the gender issue. INTED 2012: 6th International Technology, Education and Development Conference. International Association of Technology, Education and Devel. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2012) Presentasjon av foreløpige funn: Følgeevaluering av nettbasert grunnskolelærerutdanning ved Høgskolen i Telemark. Lärarutbildningskonferens Karlstad universitet og Høgskolen i Telemark. Karlstad universitet, Lärarutbildningen. Vitenskapelig foredrag.
Vabø, Agnete; Gunnes, Hebe; Tømte, Cathrine Edelhard; (2012) Women and men in top academic positions and management. 7th European Conference on Gender Equality in Higher Education. Universitetet i Bergen. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Kårstein, Asbjørn; (2012) Muligheter og utfordringer for dialog i nettbasert undervisning. Konference i Nordisk netværk for Professionsforskning. Nordisk netværk for Professionsforskning. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2011) ICT, gender and education: An updated perspective on the gender issue. IAMCR Istanbul 2011. IAMCR. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard; Hatlevik, Ove Edvard; (2011) Selvtillit, IKT og kjønn. Presentasjon av funn fra artikkel: Self-efficacy, Gender and ICT.. Sente rfor IKT i utdanningen. Populærvitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2011) Gutter, jenter og IKT, panelinnlegg. Samtaler om IKT i skolen. Monitor 2012. Frokostseminar. Senter for IKT i utdanningen. Populærvitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2010) Homo Zappiens-generasjonen. Aftenposten Innsikt Leserinnlegg.
Tømte, Cathrine Edelhard; Søby, Morten Kristian; (2009) Å vokse opp digitalt. Dagens barn og unge. kapittel s.217-231 i Delte meninger. Om nettets sosiale side.(240). Populærvitenskapelig kapittel/artikkel. Universitetsforlaget.
Tømte, Cathrine Edelhard (2008) Gender, ICT and education. A research review. OECD Network Expert meeting on Gender, ICT and Education. OECD. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2008) Return to Gender. Gender, ICT and Education. OECD Expert meeting on Gender, ICT and Education. OECD and Norwegian Ministry of Education and Research. Vitenskapelig foredrag.
Pedersen, Birthe; Tømte, Cathrine Edelhard; (2008) Kønsstereotypier ved tasterne. Intervju.
Tømte, Cathrine Edelhard (2007) Electronic Meeting Systems - A New Digital Genre?. The 4th International Symposium on Genre Studies - SIGET. Universidade do Sul de Santa Catarina. Vitenskapelig foredrag.
Ottestad, Geir; Tømte, Cathrine; (2007) OPERATIONALIZATION OF DIGITAL LITERACY AND ICT SKILLS IN THE NEW SCIENCE CURRICULUM IN NORWAY. INTED 2007 - International Technology Education and Development Conference. IATED. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2002) Hvem skriver du til? Om kommunikasjonssituasjonen i e-møter (og generelt). Seminar om IT støttet samarbeid i Statoil. [Mangler data]. Populærvitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2002) Electronic Discourse in Organizations. From Micro-Utterances to Macro-Inferences: The 5th International Conference on Organizational Discourse.. [Mangler data]. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2002) Storytelling and collaborative Activities. Storytelling and Collaborative Activities - Workshop in relation to CSCW 2002 (Computer Supported Cooperative Work). [Mangler data]. Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2002) Hva 'skjer' egentlig i digital kommunikasjon?. Studio Aperturas høstkonferanse. [Mangler data]. Populærvitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2001) Å snakke skriftlig med hverandre - den elekroniske samtalen. Forskningsfellesskapet Dragvoll gård Populærvitenskapelig artikkel.
Tømte, Cathrine Edelhard (2000) Story and Discourse in Electronic Meeting Systems. (computer-based synchronous written dialogue) : Analysis of Manifestations of Power Structures, Ggender and Identity. Nordic Discourse Analysis and the Europeand Dimension: New directions. Symposium organized by Nordic Network of Discourse Analysis.. [Mangler data]. Vitenskapelig foredrag.
1
2
3
4
5
Fossland, Trine; Tømte, Cathrine Edelhard; (2018) Online teaching and learning in an experience-based MBA programme. kapittel 7 s.136-151 i Pathways to quality in higher education : Case studies of educational practices in eight courses.(225). Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel. Nordic Institute for Studies in Innovation, Research and Education (NIFU).
Fevolden, Arne Martin; Tømte, Cathrine Edelhard; (2015) How Information And Communication Technology Is Shaping Higher Education. 19 s.342-358 i The Palgrave International Handbook of Higher Education Policy and Governance.(300). Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel. Palgrave Macmillan.
Tømte, Cathrine Edelhard; Fevolden, Arne Martin; Olsen, Dorothy Sutherland; (2014) To MOOC or not to MOOC?: A Case Study of Norway. 12 s.210-223 i E-Learning as a Socio-Cultural System: A Multidimensional Analysis.(349). Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel. IGI Global.
Tømte, Cathrine Edelhard (2013) Digital competence in teacher education. Section 1 s.173-183 i Learning & Teaching with Media & Technology. ATEE-SIREM Winter Conference Proceedings. 7-9 March 2013, Genoa (Italy).(617). Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel. Association for Teacher Education in Europe ATEE aisbl.
Tømte, Cathrine Edelhard (2009) Forhandling og posisjonering i elektroninske møter. 2 s.37-51 i Forskning som endringsverktøy i organisasjoner. Forståelse og utvikling av praksis.(236). Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel. Tapir Akademisk Forlag.
Tømte, Cathrine Edelhard (2008) Gamle forventninger til nye sjangere? En studie av samarbeidsteknologien elektroniske møter. 12 s.245-263 i Å være på nett. Kommunikasjon, identitets- og kompetanseutvikling med digitale medier.(295). Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel. Cappelen Damm Akademisk.
Tømte, Cathrine Edelhard (2005) Å snakke skriftlig sammen. En studie av skriftbasert, digital kommunikasjon i organisasjoner. (258). Doktorgradsavhandling. NTNU.
1
2
Tømte, Cathrine Edelhard (2014) Utdannning på nett - kommet for å bli. Fokusboks 2.10 s.104-104 i Det norske forsknings- og innovasjonssystemet. Statistikk og indikatorer 2014.(232). Faglig kapittel. Norges forskningsråd.