12 Mai 2021

NIFU-webinar 3. juni: Hvordan fungerer DragonBox Skole på elevenes matematikkferdigheter og lærelyst?

Innovative undervisningsmetoder inntar klasserommene. Lillestrøm kommune har utprøvd læreverket DragonBox Skole – en helt ny tilnærming til matematikkundervisning på barneskoletrinnet.

Tid: 3. juni 2021, kl. 13.30-15.30.

NIFU inviterer til sluttwebinar i forskningsprosjektet To frosker og en sko – evaluering av matematikklæreverket Dragonbox Skole i Lillestrøm.

Under webinaret presenterer forskerne Fazilat Siddiq, Markus Bugge, Stephan Daus, Frida Vennerød-Diesen og Jørgen Smedsrud funn fra evalueringen. I tillegg deltar realfagskoordinator i Lillestrøm Tine W. Håland som deler sine erfaringer med læreverket. Det blir korte presentasjoner og diskusjoner fra ulike perspektiver.

Forskningsprosjektet er gjennomført av NIFU i samarbeid med ledelsen og lærerne i Lillestrøm kommune og WeWantToKnow (nå del av Kahoot!).

Lenke til opptak av webinaret: NIFUs YouTube-kanal

Program:

13:30–13:40
Matematikk på nye måter – Fazilat Siddiq

13:40–13:55
Hvordan gå i gang med digitaliseringsprosjekter i skolen? – Tine W. Håland

13:55–14:10
Innovasjon i offentlig sektor: Hvordan få med seg lærerne? – Markus Bugge

14:10–14:25
Hvordan kan vi måle elevenes matematikkompetanse? – Stephan Daus

14:30–14:40
Pause

14:40–15:00
Gir digitalisering av skolen bedre læring? – Frida Vennerød-Diesen

15:00–15:15
Tilpasset opplæring med Dragonbox skole – Jørgen Smedsrud

15:15–15:30
Hvor går veien videre? – Fazilat Siddiq

For mer informasjon, kontakt:
Huan Than
huan.than@nifu.no