12 Mai 2021

NIFU-webinar 3. juni: Hvordan fungerer DragonBox Skole på elevenes matematikkferdigheter og lærelyst?
Tid: 3. juni 2021, kl. 13.30-15.30.
NIFU inviterer til sluttwebinar i forskningsprosjektet To frosker og en sko – evaluering av matematikklæreverket Dragonbox Skole i Lillestrøm.
Under webinaret presenterer forskerne Fazilat Siddiq, Markus Bugge, Stephan Daus, Frida Vennerød-Diesen og Jørgen Smedsrud funn fra evalueringen. I tillegg deltar realfagskoordinator i Lillestrøm Tine W. Håland som deler sine erfaringer med læreverket. Det blir korte presentasjoner og diskusjoner fra ulike perspektiver.
Forskningsprosjektet er gjennomført av NIFU i samarbeid med ledelsen og lærerne i Lillestrøm kommune og WeWantToKnow (nå del av Kahoot!).
Lenke til opptak av webinaret: NIFUs YouTube-kanal
Program:
13:30–13:40
Matematikk på nye måter – Fazilat Siddiq
13:40–13:55
Hvordan gå i gang med digitaliseringsprosjekter i skolen? – Tine W. Håland
13:55–14:10
Innovasjon i offentlig sektor: Hvordan få med seg lærerne? – Markus Bugge
14:10–14:25
Hvordan kan vi måle elevenes matematikkompetanse? – Stephan Daus
14:30–14:40
Pause
14:40–15:00
Gir digitalisering av skolen bedre læring? – Frida Vennerød-Diesen
15:00–15:15
Tilpasset opplæring med Dragonbox skole – Jørgen Smedsrud
15:15–15:30
Hvor går veien videre? – Fazilat Siddiq
For mer informasjon, kontakt:
Huan Than
huan.than@nifu.no