Innovativ matematikkundervisning på barnetrinnet førte til positive resultater

NIFU Innsikt 2021:11.

Forfattere: Frida Felicia Vennerød-Diesen; Fazilat Siddiq; Jørgen Smedsrud; Markus Bugge; Stephan Daus.

Matematikkundervisning på barnetrinnet med læreverket Dragonbox Skole har så langt vært en suksess. Implementeringen har hatt god oppslutning med engasjerte lærere. Elevene som brukte læreverket, gjorde det bedre på matematikkprøver enn elever som ikke brukte det. Lærernes erfaringer med profesjonsutvikling, implementering av læreverket og tilpasset opplæring har blitt undersøkt.

detaljer

Tittel Innovativ matematikkundervisning på barnetrinnet førte til positive resultater
KategoriBRIEFS
Faglig ansvarligFrida Felicia Vennerød-Diesen
Faglig ansvarligFazilat Siddiq
Faglig ansvarligJørgen Hammer Smedsrud
Faglig ansvarligMarkus Bugge
Faglig ansvarligStephan Daus
publikasjonsår2021