Vika, Karl SolbueLyckander, Rønnaug H.Bergene, Ann CecilieSamuelsen, Ørjan ArnevigGjerustad, Cay(2023)Deltakerundersøkelsen for den nasjonale rektorutdanningen 2022: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakere på rektorutdanningen.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritBergene, Ann CecilieGjerustad, CayVika, Karl SolbueSamuelsen, Ørjan Arnevig(2023)Deltakerundersøkelsen for barnehage- og skoleledere 2023: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakerne i den modulbaserte videreutdanningen for ledere i 2022–2023.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayBergene, Ann CecilieVika, Karl Solbue(2022)Deltakerundersøkelsen for den nasjonale rektorutdanningen 2021: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakere på rektorutdanningen.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Knutsen, Tora KjærnesVika, Karl SolbueGjerustad, CaySamuelsen, Ørjan Arnevig(2022)Deltakerundersøkelsen for lærere 2022: Resultater fra spørreundersøkelser til deltakere på videreutdanningstilbud.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Pedersen, CathrineVika, Karl SolbueGjerustad, CaySamuelsen, Ørjan Arnevig(2022)Deltakerundersøkelsen for yrkesfaglærere 2022: Resultater fra spørreundersøkelser til deltakere på videreutdanningstilbud.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayBergene, Ann CecilieLynnebakke, Brit(2021)Faglig utvikling, samarbeid, mestring og ledelse i norske barnehager: Andre dybderapport med norske resultater fra den internasjonale barnehageundersøkelsen TALIS Starting Strong.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayPedersen, CathrineBorlaug, Siri Brorstad(2021)Deltakerundersøkelsen for lærere 2021: Resultater fra en spørreundersøkelse blant lærere som har tatt videreutdanning innenfor strategien «Kompetanse for kvalitet».NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Pedersen, CathrineGjerustad, CayBorlaug, Siri Brorstad(2021)Deltakerundersøkelsen for yrkesfaglærere 2021: Resultater fra en spørreundersøkelse blant yrkesfaglærere som har tatt videreutdanning innenfor strategien «Yrkesfaglærerløftet».NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieGjerustad, CayBorlaug, Siri Brorstad(2021)Deltakerundersøkelsen for barnehagelærere 2021: Resultater fra en spørreundersøkelse blant barnehagelærere som har tatt videreutdanning.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayBergene, Ann CecilieBorlaug, Siri Brorstad(2021)Deltakerundersøkelsen for barnehagestyrere 2021: Resultater fra en spørreundersøkelse blant barnehagestyrere som har tatt videreutdanning.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayOpheim, VibekeHjetland, Hanne NæssRogde, KristinBergene, Ann CecilieGulbrandsen, Lars(2020)Trivsel, læring og utvikling i barnehagen : Resultater fra TALIS Starting Strong Survey, Foreldreundersøkelsen i barnehage (FUBA) og BASIL.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayBergene, Ann Cecilie(2020)TALIS Starting Strong Survey: Hovedfunn. Andre kortrapport med oppsummering av OECDs internasjonale undersøkelse av ansatte og styrere i barnehagene.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayBergene, Ann Cecilie(2020)Deltakerundersøkelsen for lærere 2020 : En spørreundersøkelse om videreutdanning under Covid-19.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CaySmedsrud, Jørgen HammerPedersen, CathrineTømte, Cathrine Edelhard(2019)Deltakerundersøkelsen for «Profesjonsfaglig Digital Kompetanse».NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CaySmedsrud, Jørgen HammerFederici, Roger Andre(2019)Systematisk arbeid med psykisk helse: Spredning, bruk og implementering av eksterne skoleprogram.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayHjetland, Hanne NæssOpheim, Vibeke(2019)TALIS Starting Strong Survey: Første hovedfunn. Kortrapport med oppsummering fra OECDs første internasjonale undersøkelse av ansatte og styrere i barnehagene.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayPedersen, Cathrine(2019)Deltakerundersøkelsen for lærere 2019: Resultater fra en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning innenfor strategien «Kompetanse for kvalitet».NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritGjerustad, CayRønsen, EsterBubikova-Moan, JarmilaJarness, VegardRøsdal, Trude(2018)Sluttrapport fra evalueringen av virkemidlene i satsingen Ungdomstrinn i utvikling.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayUlriksen, Robin(2018)Deltakerundersøkelsen for lærere 2018 : Resultater fra en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning innenfor strategien «Kompetanse for kvalitet».NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Federici, Roger AndreGjerustad, CayVaagland, KarinLarsen, Even HellanRønsen, EsterHovdhaugen, Elisabeth(2017)Spørsmål til Skole-Norge våren 2017 : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Ulriksen, RobinGjerustad, Cay(2017)Deltakerundersøkelsen for lærere 2017 : Resultater fra en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning innenfor strategien «Kompetanse for kvalitet».NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Siddiq, FazilatGjerustad, Cay(2017)Deltakerundersøkelsen for barnehageansatte 2017 : Resultater fra en spørreundersøkelse blant ansatte i barnehagen som har tatt videreutdanning innenfor strategien «Kompetanse for fremtidens barnehage».NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritSeland, IdunnGjerustad, CayWollscheid, Sabine(2016)Erfaringer fra satsingen Kompetanse for mangfold. Underveisrapport 2: Sentrale utdanningsmyndigheter, UH-sektor, fylkesmenn, ledere, ansatte og eiere om kompetanseutviklingen.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Seland, IdunnGjerustad, CayLødding, Berit(2016)Delrapport 2 fra evaluering av forsøk med halvårsvurdering med én eller to karakterer i norsk: Erfaringer fra forsøket i videregående skole.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayFederici, Roger AndreHovdhaugen, Elisabeth(2016)Spørsmål til Skole-Norge våren 2016. Resultater og analyser fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse blant skoler og skoleeiere.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayNæss, Terje(2016)Deltakerundersøkelsen 2016: Resultater fra en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning innenfor strategien «Kompetanse for kvalitet».NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayWaagene, EricaFederici, Roger Andre(2016)Spørsmål til Skole-Norge høsten 2016: Resultater og analyser fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayWaagene, EricaSalvanes, Kari Vea(2015)Spørsmål til Skole-Norge høsten 2014: Resultater og analyser fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse blant skoler og skoleeiere.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayWaagene, Erica(2015)Spørsmål til Skole-Norge våren 2015: Resultater og analyser fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse blant skoler og skoleeiere.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayWaagene, Erica(2015)Spørsmål til Skole-Norge høsten 2015: Resultater og analyser fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse blant skoler og skoleeiere.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CaySalvanes, Kari Vea(2015)Deltakerundersøkelsen 2015: Resultater av en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning innenfor satsingen «Kompetanse for kvalitet».NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Høst, HåkonSkålholt, AsgeirReiling, Rune BorganGjerustad, Cay(2014)Opplæringskontorene i fag- og yrkesopplæringen – avgjørende bindeledd eller institusjon utenfor kontroll?.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Opheim, VibekeWaagene, EricaSalvanes, Kari VeaGjerustad, CayHolen, Solveig(2014)Hvem skal trøste Knøttet – hvem kan endre mønsteret? Statusundersøkelse – Likestilling i barnehagen.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayFrøyland, Lars Roar(2012)Vennskap, utdanning og framtidsplaner. Forskjeller og likheter blant ungdom med og uten innvandrerbakgrunn i Oslo.NOVA - Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring. NOVA - Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring. Rapport.
Gjerustad, Cay(2006)Implementering av Nettungen. Evaluering av et arbeid for å bedre samarbeidet omkring barn og unges psykiske helse.NOVA. NOVA. Rapport.
Gautun, HeidiSasaoka, KarinGjerustad, Cay(2006)Brukerundersøkelse i barnevernsinstitusjonene.NOVA. NOVA. Rapport.
Gjerustad, CaySletten, Mira Åboen(2005)Nordiske surveyundersøkelser av barn og unges levekår 1970-2002.NOVA. NOVA. Rapport.
Næss, TerjeGjerustad, Cay(2021)Nettbasert videreutdanning 2009–2019: vekst og kvalitet. Statistisk kartlegging basert på data fra Database for statistikk om høgre utdanning.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Gjerustad, CayBergene, Ann CeciliePedersen, Cathrine(2020)Behov for kunnskap fra Deltakerundersøkelsen for lærere: En intervjuundersøkelse blant tilbydere av videreutdanning innen «Kompetanse for kvalitet».NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Waagene, EricaGjerustad, Cay(2015)Valg og bruk av læremidler: Innledende analyser av en spørreundersøkelse til lærere.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Vis alle publikasjoner
Hyggen, ChristerGjerustad, Cay(2013)Knuste drømmer? Aspirasjoner, yrkeskarriere og mental helse fra ung til voksen.Bokkapittel.
Gjerustad, CaySoest, Tilmann Von(2010)Socioeconomic status, achieving occupational aspirations and sickness absence : a population based longitudinal study of Norwegian youths.Norsk Epidemiologi. Vitenskapelig artikkel.
Gjerustad, Cay(2016)Occupational aspirations – development and consequences of failure in achievement.Samfunnsvitenskapelig fakultet, Universitetet i Oslo. Doktorgradsavhandling.
Opheim, VibekeGjerustad, Cay(2014)Testing testing 1 2 3… Impact of frequency of student assessment and assessment methods on students’ academic performance.Vitenskapelig foredrag.
Federici, Roger AndreGjerustad, Cay(2018)Attraktive karriereveier og riktig kompetansemiks i skolen.Forskningspolitikk. Fagartikkel.
Tømte, Cathrine EdelhardGjerustad, Cay(2018)Online or offline - does it matter? A study on teachers’ perceptions on study formats and quality when participating in continuing education programs (in Mathematics).Faglig foredrag.
Federici, Roger AndreGjerustad, Cay(2016)Prestasjonspresset i skolen. Hva gjør det med elevene?.Faglig foredrag.
Vis alle
×
Abonner på NIFUs nyhetsbrev
Motta de mest aktuelle forskningsnyhetene og oppdateringene fra NIFU direkte i din innboks.