Skjelbred, Siv-ElisabethAlne, Ragnar HjellsetReiling, Rune BorganUlvestad, Marte E.S.Furholt, JonSkålholt, Asgeir(2024)Arbeidsgiverundersøkelsen 2022: utdanning i et kunnskapsintensivt samfunn. Virksomheters vurderinger knyttet til fagskole-, bachelor- og masterutdannede.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lynnebakke, BritKindt, Marianne TakvamAlne, Ragnar HjellsetReiling, Rune Borgan(2024)Forskjellsbehandling, diskriminering og rasisme i norsk grunnskole.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Pedersen, CathrineReiling, Rune BorganVennerød-Diesen, Frida FeliciaAlne, RagnarSkålholt, Asgeir(2022)Evaluering av norm for lærertetthet: Sluttrapport.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritDaus, StephanReiling, Rune BorganBungum, BeritVika, Karl SolbueBergene, Ann Cecilie(2021)Realistiske forventninger? Sluttrapport fra evalueringen av Tett på realfag. Nasjonal strategi for realfag i barnehagen og grunnopplæringen (2015–2019).NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Reiling, Rune BorganMadsen, Aleksander ÅrnesUlvestad, Marte E.S.(2020)Doktorgradsundersøkelsen 2019 : En spørreundersøkelse blant doktorer (ph.d.) som disputerte i 2013, 2014 eller 2015.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Støren, Liv AnneReiling, Rune BorganSkjelbred, Siv-ElisabethUlvestad, Marte E.S.Carlsten, Tone CecilieOlsen, Dorothy Sutherland(2019)Utdanning for arbeidslivet : Arbeidsgivers forventninger til og erfaringer med nyutdannede fra universiteter, høgskoler og fagskoler.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Frølich, NicolineReiling, Rune BorganGunnes, HebeMangset, MarteOrupabo, JuliaUlvestad, Marte E.S.(2019)Attraktive akademiske karrierer? Søkning, rekruttering og mobilitet i UH-sektoren.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Salvanes, Kari VeaReiling, Rune BorganSandsør, Astrid Marie Jorde(2019)Tverrsektorielt samarbeid i skolen : Effekt av NAV-veileder i videregående skole på deltakelse i videregående opplæring og inaktivitet.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Siddiq, FazilatLarsen, Even HellanReiling, Rune BorganWollscheid, SabineVaagland, KarinTømte, Cathrine Edelhard(2018)Evaluering av «Tett på realfag». Status før implementeringen. Delrapport 1 : Evaluering av «Tett på realfag». Nasjonal strategi for realfag i barnehagen og grunnopplæringen (2015-2019).NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Markussen, EifredFlatø, MartinReiling, Rune Borgan(2017)Skolebidragsindikatorer i videregående skole:Indikatorer for skolers bidrag til fullføring, gjennomføring og gjennomsnittskarakterer for skoleåret 2014-2015 og kullet som begynte i videregående skole høsten 2012.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Salvanes, Kari VeaReiling, Rune Borgan(2017)Utdanning som arbeidsrettet tiltak for ungdom med redusert arbeidsevne.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Sjaastad, JørgenCarlsten, Tone CecilieWollscheid, SabineReiling, Rune BorganFederici, Roger Andre(2016)Kartlegging av lærere uten formelle kvalifikasjoner.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Høst, HåkonReegård, KajaReiling, Rune BorganSkålholt, AsgeirTønder, Anna Hagen(2015)Yrkesutdanninger med svak forankring i arbeidslivet: En kunnskapsoppsummering.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Reiling, Rune BorganHøst, Håkon(2015)Hva påvirker andelen ufaglærte i barnehager og pleie og omsorg?.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Reiling, Rune BorganSnåre, MirjamFinnanger, EdvinRikter-Svendsen, TorsteinBjørnstad, SteinAamodt, Per O(2014)Hva koster en student? En kostnadskartlegging av universiteter og høgskoler.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Støren, Liv AnneNæss, TerjeReiling, Rune BorganWiers-Jenssen, Jannecke(2014)Får nyutdannede med høyere grad arbeid i samsvar med sitt utdanningsnivå? Utviklingstrekk 1995–2013.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Høst, HåkonSkålholt, AsgeirReiling, Rune BorganGjerustad, Cay(2014)Opplæringskontorene i fag- og yrkesopplæringen – avgjørende bindeledd eller institusjon utenfor kontroll?.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Reiling, Rune Borgan(2014)Modell for elevtallsutvikling i Oslo voksenopplæring.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Reiling, Rune BorganAlne, Ragnar HjellsetVennerød-Diesen, Frida FeliciaPedersen, Cathrine(2025)Ordens- og oppførselskarakterer. Delrapport i prosjektet «Evaluering av forsøk med vurdering av orden og oppførsel uten karakter».NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Reiling, Rune BorganAlne, Ragnar HjellsetVennerød-Diesen, Frida FeliciaPedersen, CathrineFidjeland, Andreas(2024)Evaluering av forsøk med vurdering av orden og oppførsel uten karakter.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Reiling, Rune Borgan(2023)Organisering av klasser og undervisning i grunnskolen: Femte delrapportering fra Evaluering av norm for lærertetthet.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Pedersen, CathrineReiling, Rune BorganVennerød-Diesen, Frida FeliciaAlne, RagnarSmedsrud, Jørgen(2021)Lærertetthet i koronapandemiens første år: Analyse av GSI og intervjuer med skoleeiere, skoleledere og lærere. Fjerde delrapportering fra Evaluering av norm for lærertetthet.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Sandsør, Astrid Marie JordeReiling, Rune BorganSkålholt, AsgeirPedersen, Cathrine(2020)Evaluering av norm for lærertetthet: Analyse av GSI og spørreundersøkelse til skoleledere og skoleeiere. Tredje delrapportering.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Sandsør, Astrid Marie JordeDaus, StephanPedersen, CathrineReiling, Rune BorganSalvanes, Kari VeaSkålholt, Asgeir(2019)Evaluering av norm for lærertetthet : NIFUs løsningsbeskrivelse for evaluering av norm for lærertetthet.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Markussen, EifredReiling, Rune Borgan(2016)Skolekvalitet i de videregående skolene i Østfold: En analyse og drøfting av skolebidragsindikatorer og mål på skolekvalitet for skolene i Østfold fylkeskommune i SØF-rapport nr. 1-2016.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Støren, Liv AnneCarlsten, Tone CecilieReiling, Rune BorganOlsen, Dorothy SutherlandArnesen, Clara Åse(2016)Arbeidsgivers vurdering av nyansatte med høyere utdanning og fagskoleutdanning: Underveisrapport, første delrapport.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Reiling, Rune BorganBøring, PålGunnes, Hebe(2014)En sammenligning av lønnsnivået ved Høgskolen i Ålesund med andre høyere utdanningsinstitusjoner: Lønnsnivå og lønnsutvikling blant ansatte i faglige, tekniske og administrative stillinger.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Lekve, KyrreNæss, TerjeReiling, Rune BorganRøsdal, Trude(2014)Finansieringssystem for fagskoler: Stabilitet og endring.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Vis alle publikasjoner
Reiling, Rune BorganFrølich, Nicoline(2022)Climbing the ladder: equal chances for women and men?.Bokkapittel.
Reiling, Rune BorganTorvik, Ragnar(2010)Hvorfor har Nigeria blitt rammet av ressursforbannelsen?.NTNU. NTNU. Mastergradsoppgave.
Sandsør, Astrid Marie JordeReiling, Rune BorganSalvanes, Kari Vea(2019)Hva vet vi om effekten av økt lærertetthet på elevenes læringsutbytte?.Annet.
Snåre, MirjamBjørnstad, SteinReiling, Rune BorganAamodt, Per O(2015)Ikke tegn til stordriftsfordeler i høyere utdanning.Forskningspolitikk. Fagartikkel.
Reiling, Rune Borgan(2022)Har kvinner lavere sannsynlighet for å bli professor enn menn og hvor mange faller fra i karriereløpet?.Faglig foredrag.
Støren, Liv AnneReiling, Rune BorganSkjelbred, Siv-Elisabeth(2018)Arbeidsgiverundersøkelsen 2017. Foreløpige resultater.Faglig foredrag.
Markussen, EifredReiling, Rune Borgan(2016)Skolekvalitet i de videregående skolene i Østfold - En analyse og drøfting av skolebidragsindikatorer og mål på skolekvalitet for skolene i Østfold fylkeskommune i SØF-rapport nr. 1-2016..Faglig foredrag.