Lødding, BeritSalvanes, Kari VeaReegård, KajaLillevik, RagnaKavli, Hanne Cecilie(2020)Hvordan finne effekter av opplæringstilbud til nyankomne elever med innvandrerbakgrunn? En vurdering av vilkår for evaluering.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Federici, Roger AndreHelleve, ArnfinnMidthassel, Unni VereSalvanes, Kari VeaPedersen, CathrineBergene, Ann Cecilie(2020)Et lag rundt eleven : Økt helsesykepleierressurs i systemrettet og strukturert samarbeid med skole – en effektevaluering.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Salvanes, Kari VeaReiling, Rune BorganSandsør, Astrid Marie Jorde(2019)Tverrsektorielt samarbeid i skolen : Effekt av NAV-veileder i videregående skole på deltakelse i videregående opplæring og inaktivitet.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Støren, Liv AnneNesje, KjerstiSalvanes, Kari VeaArnesen, Clara ÅseReymert, Ingvild S(2018)Kompetanseutnyttelse blant mastere to–tre år etter eksamen: Resultater fra Spesialkandidatundersøkelsen 2017.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Salvanes, Kari VeaReiling, Rune Borgan(2017)Utdanning som arbeidsrettet tiltak for ungdom med redusert arbeidsevne.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Salvanes, Kari VeaSandsør, Astrid M. JordeWollscheid, Sabine(2016)Kan tiltak rettet mot selvregulering øke elevers skoleprestasjoner? En systematisk litteraturgjennomgang.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Støren, Liv AnneSalvanes, Kari VeaReymert, IngvildArnesen, Clara ÅseWiers-Jenssen, Jannecke(2016)Kandidatundersøkelsen 2015: I hvor stor grad er nyutdannede mastere berørt av nedgangskonjunkturen?.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Salvanes, Kari VeaGrøgaard, Jens BrandiAamodt, Per OLødding, BeritHovdhaugen, Elisabeth(2015)Overganger og gjennomføring i de studieforberedende programmene: Første delrapport fra prosjektet Forskning på kvalitet, innhold og relevans i de studieforberedende utdanningsprogrammene i videregående opplæring.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayWaagene, EricaSalvanes, Kari Vea(2015)Spørsmål til Skole-Norge høsten 2014: Resultater og analyser fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse blant skoler og skoleeiere.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CaySalvanes, Kari Vea(2015)Deltakerundersøkelsen 2015: Resultater av en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning innenfor satsingen «Kompetanse for kvalitet».NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Opheim, VibekeWaagene, EricaSalvanes, Kari VeaGjerustad, CayHolen, Solveig(2014)Hvem skal trøste Knøttet – hvem kan endre mønsteret? Statusundersøkelse – Likestilling i barnehagen.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Sandsør, Astrid Marie JordeDaus, StephanPedersen, CathrineReiling, Rune BorganSalvanes, Kari VeaSkålholt, Asgeir(2019)Evaluering av norm for lærertetthet : NIFUs løsningsbeskrivelse for evaluering av norm for lærertetthet.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Salvanes, Kari Vea(2014)Videreutdanning i matematikk for lærere: Tilleggsnotat til Deltakerundersøkelsen 2014.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Dahl, Gordon B.Løken, Katrine VellesenMogstad, MagneSalvanes, Kari Vea(2016)What is the case for paid maternity leave?.Review of Economics and Statistics. Vitenskapelig artikkel.
Bott, Kristina M.Salvanes, Kari VeaSørensen, Erik ØiolfCappelen, Alexander WrightTungodden, Bertil(2017)Essays on Behavioural Change.Norges Handelshøyskole. Doktorgradsavhandling.
Salvanes, Kari Vea(2014)Economic Conditions and Family Policy: Child and Family Outcomes.Department of Economics, Faculty of Social Sciences, University of Oslo. Doktorgradsavhandling.
Vis alle publikasjoner
Hoen, Maria ForthunReisel, LizaRogne, Adrian FarnerSalvanes, Kari Vea(2024)Hva er lønnsforskjellene mellom kvinner og menn? Tallenes tale er uklar..Kronikk.
Sandsør, Astrid Marie JordeSalvanes, Kari Vea(2024)Mer smågruppeundervisning kan øke guttenes læring.Kronikk.
Salvanes, Kari VeaOpheim, VibekeSandsør, Astrid Marie Jorde(2022)Flere lærere kan gi bedre elevresultater.Kronikk.
Salvanes, Kari Vea(2014)Har vi for lang lønnet permisjon?.Kronikk.
Flatø, EmilSalvanes, Kari Vea(2014)Doktoren svarer.Intervju.
Salvanes, Kari VeaFlatø, MartinSkålholt, Asgeir(2025)Program selectivity in vocational education and training: effects on school completion and mental health.Vitenskapelig foredrag.
Salvanes, Kari Vea(2024)Effects of business cycle fluctuations on the school-to-work transition for vocational students – the role of general skills.Vitenskapelig foredrag.
Salvanes, Kari Vea(2024)Effects of programme selectivity in vocational education and training on school completion and mental health.Vitenskapelig foredrag.
Skålholt, AsgeirSalvanes, Kari Vea(2024)Effects of business cycle fluctuations on the school-to-work transition for vocational students – the role of general skills.Vitenskapelig foredrag.
Salvanes, Kari Vea(2022)Small Group Instruction to Improve Student Performance in Mathematics in Early Grades: Results from a Randomized Field Experiment..Vitenskapelig foredrag.
Hovdhaugen, ElisabethSalvanes, Kari Vea(2016)Delayed entrance to higher education: increased motivation for studies or just as slow?.Vitenskapelig foredrag.
Hovdhaugen, ElisabethSalvanes, Kari Vea(2015)Delayed entrance to higher education: increased motivation for studies or just as slow?.Vitenskapelig foredrag.
Sandsør, Astrid Marie JordeReiling, Rune BorganSalvanes, Kari Vea(2019)Hva vet vi om effekten av økt lærertetthet på elevenes læringsutbytte?.Annet.
Sandsør, Astrid Marie JordeSalvanes, Kari Vea(2023)Smågruppeundervisning i matematikk bedrer elevenes læringsresultater.Bedre Skole. Populærvitenskapelig artikkel.
Salvanes, Kari VeaSkålholt, AsgeirFlatø, Martin(2025)Program selectivity in vocational education and training: effects on school completion and mental health.Faglig foredrag.
Reisel, LizaRogne, Adrian FarnerSalvanes, Kari VeaSeehuus, Sara Marie Jorunn(2024)Are Gender Gaps in Education Leaving Less Educated Men Behind in the Labor Market?.Faglig foredrag.
Salvanes, Kari Vea(2023)Effects of programme selectivity in vocational education and training on school completion and mental health.Faglig foredrag.
Salvanes, Kari Vea(2022)Et lag rundt eleven – økt helsesykepleierressurs i systemrettet og strukturert samarbeid med skole.Faglig foredrag.
Salvanes, Kari Vea(2022)1+1 prosjektet -- smågruppeundervisning i matematikk for elever på 2.-4. trinn.Faglig foredrag.
Salvanes, Kari VeaNyhus, Ole Henning RisnesOpheim, Vibeke(2022)1+1 prosjektet. Smågruppeundervisning i matematikk for elever på barnetrinnet. Formidlingsseminar: Resultater fra prosjektet.Faglig foredrag.
Salvanes, Kari Vea(2022)Small Group Instruction to Improve Student Performance in Mathematics in Early Grades: Results from a Randomized Field Experiment.Faglig foredrag.
Lødding, BeritSalvanes, Kari Vea(2020)Vurdering av opplæringstilbud – når gode data mangler.Faglig foredrag.
Salvanes, Kari Vea(2017)1+1 prosjektet. Smågruppeundervisning i matematikk for elever på barnetrinnet.Faglig foredrag.
Salvanes, Kari Vea(2017)1+1 Project. Small group Instruction in Mathematics for Pupils in lower primary school.Faglig foredrag.
Lødding, BeritSalvanes, Kari Vea(2016)Presentasjon av to delrapporter fra prosjektet Forskning på kvalitet, innhold og relevans i de studieforberedende utdanningsprogrammene.Faglig foredrag.
Vis alle
×
Abonner på NIFUs nyhetsbrev
Motta de mest aktuelle forskningsnyhetene og oppdateringene fra NIFU direkte i din innboks.