Skjelbred, Siv-ElisabethAlne, Ragnar HjellsetReiling, Rune BorganUlvestad, Marte E.S.Furholt, JonSkålholt, Asgeir(2024)Arbeidsgiverundersøkelsen 2022: utdanning i et kunnskapsintensivt samfunn. Virksomheters vurderinger knyttet til fagskole-, bachelor- og masterutdannede.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lynnebakke, BritKindt, Marianne TakvamAlne, Ragnar HjellsetReiling, Rune Borgan(2024)Forskjellsbehandling, diskriminering og rasisme i norsk grunnskole.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Alne, RagnarVika, Karl SolbueHøst, Håkon(2023)Høy arbeidsmarkedsrelevans i fagskoleutdanningene: Kandidatundersøkelse for fagskoleutdannede i 2019 og 2020.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Wollscheid, SabineAlne, RagnarBergene, Ann CecilieKarlstrøm, HenrikFossum, Lone Wanderås(2022)Effekter av rasisme og diskriminering på integrering i arbeidslivet: En kunnskapsoversikt.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Pedersen, CathrineReiling, Rune BorganVennerød-Diesen, Frida FeliciaAlne, RagnarSkålholt, Asgeir(2022)Evaluering av norm for lærertetthet: Sluttrapport.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Federici, Roger AndreHelleve, ArnfinnMidthassel, Unni VereBergene, Ann CecilieAlne, Ragnar(2021)Et lag rundt eleven: Økt helsesykepleierressurs i systemrettet og strukturert samarbeid med skole – en oppfølgingsstudie.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Reiling, Rune BorganAlne, Ragnar HjellsetVennerød-Diesen, Frida FeliciaPedersen, Cathrine(2025)Ordens- og oppførselskarakterer. Delrapport i prosjektet «Evaluering av forsøk med vurdering av orden og oppførsel uten karakter».NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Reiling, Rune BorganAlne, Ragnar HjellsetVennerød-Diesen, Frida FeliciaPedersen, CathrineFidjeland, Andreas(2024)Evaluering av forsøk med vurdering av orden og oppførsel uten karakter.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Skjelbred, Siv-ElisabethAlne, RagnarBesche, Torstein de(2023)Dokumentasjon av data fra den nasjonale arbeidsgiverundersøkelsen 2022: Spørreundersøkelse sendt til virksomheter som har ansatt nyutdannede med fagskole-, bachelor- eller masterutdanning.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Pedersen, CathrineReiling, Rune BorganVennerød-Diesen, Frida FeliciaAlne, RagnarSmedsrud, Jørgen(2021)Lærertetthet i koronapandemiens første år: Analyse av GSI og intervjuer med skoleeiere, skoleledere og lærere. Fjerde delrapportering fra Evaluering av norm for lærertetthet.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Alne, RagnarSerdarevic, Nina(2020)The Cost of Terrorism: Network Effects and the Economic Impact of Child Loss.Social Science Research Network (SSRN). Vitenskapelig artikkel.
Alne, Ragnar(2019)Gender bias in high school evaluations and its effect on labor market outcomes.Social Science Research Network (SSRN). Vitenskapelig artikkel.