Ph.d. i samfunnsgeografi fra Universitetet i Oslo (2020).
MA Migration and Ethnic Studies fra Universiteit van Amsterdam (2005).
Forskningserfaring fra Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress (NKTVS) (forsker II), By og regionforskningsforskningsinstituttet NIBR (stipendiat og forsker III) og Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi, Universitetet i Oslo (vitenskapelig assistent).
Tahir, HajraLynnebakke, BritDangmann, Cecilie RuudKindt, Marianne Takvam(2025)Forståelse og bruk av UDIs skriftlige kommunikasjon: En pilotstudie om søkernes erfaringer.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lynnebakke, BritKindt, Marianne TakvamAlne, Ragnar HjellsetReiling, Rune Borgan(2024)Forskjellsbehandling, diskriminering og rasisme i norsk grunnskole.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Karlstrøm, HenrikWollscheid, SabineLynnebakke, Brit(2024)Forskning på distriktsutfordringer og regional utvikling. Tematisk kartleggingsstudie av norsk forskning 2014-2023.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieVika, Karl SolbueLynnebakke, BritVonen, Maria NjølstadLyckander, Rønnaug H.Samuelsen, Ørjan Arnevig(2023)Fravær som vekker bekymring: Skoleeieres og skolelederes inntrykk og forståelse av fraværssituasjonen i Skole-Norge.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieVika, Karl SolbueLynnebakke, BritRamberg, IngeWollscheid, Sabine(2022)Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2022.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Wollscheid, SabineLynnebakke, BritKindt, Marianne TakvamKarlstrøm, HenrikFossum, Lone Wanderås(2022)Konsekvenser av rasisme og diskriminering for integrering innen utdanning: En kunnskapsoversikt.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Wollscheid, SabineLynnebakke, BritBergene, Ann CecilieKarlstrøm, HenrikFossum, Lone Wanderås(2022)Konsekvenser av rasisme og diskriminering for deltakelse i sivilsamfunnet: En kunnskapsoversikt.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritKindt, Marianne TakvamRanden, Gunhild TveitLynnebakke, BritVennerød-Diesen, Frida FeliciaVika, Karl Solbue(2022)Norskinnlæring, faglig utvikling og nye venner – er det mulig på samme tid? Delrapport fra prosjektet Forskning på opplæringstilbud til nyankomne elever.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Wollscheid, SabineLynnebakke, BritFossum, Lone WanderåsBergene, Ann Cecilie(2021)Konsekvenser av rasisme og diskriminering på grunn av etnisitet, religion og livssyn - en kunnskapsoversikt.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Caspersen, JoakimHermstad, Ingrid HolmedahlHybertsen, Ingunn DahlerLynnebakke, BritVika, Karl SolbueSmedsrud, Jørgen Hammer(2021)Koronapandemien i grunnskolen - håndtering og konsekvenser.Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet. Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet. Rapport.
Gjerustad, CayBergene, Ann CecilieLynnebakke, Brit(2021)Faglig utvikling, samarbeid, mestring og ledelse i norske barnehager: Andre dybderapport med norske resultater fra den internasjonale barnehageundersøkelsen TALIS Starting Strong.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lynnebakke, BritPastoor, Lutine de WalEide, Ketil(2020)Young refugees’ pathways in(to) education. Teacher and student voices: challenges, opportunities and dilemmas.CAGE (Coming of Age in Exile), MESU, København Universitet. CAGE (Coming of Age in Exile), MESU, København Universitet. Rapport.
Lynnebakke, Brit(2024)The Refugee Experience and Educational Aspirations. Research Trends and Gaps.Vitenskapelig foredrag.
Lyckander, Rønnaug H.Wollscheid, SabineLynnebakke, Brit(2024)The role of VET in integrating newly arrived immigrants into working life in Europe. A scoping review..Vitenskapelig foredrag.
Lynnebakke, Brit(2022)Å bringe geografi inn i utdanningsforskning. Refleksjoner basert på en kunnskapsgjennomgang om konsekvenser av diskriminering og rasisme for utdanning.Vitenskapelig foredrag.
Lynnebakke, BritPastoor, Lutine de Wal(2018)Self-efficacy, educational aspirations and motivation among refugee youth in the resettlement phase. Preliminary analysis, Transitions Upon Resettlement In Norway (TURIN).Vitenskapelig foredrag.
Lynnebakke, Brit(2017)Dealing with complexity in the Norwegian-Russian borderland. The multisided views of local individuals.Vitenskapelig foredrag.
Lynnebakke, Brit(2017)Organised Leisure and Social Integration in a Western Norwegian Municipality.Vitenskapelig foredrag.
Lynnebakke, Brit(2017)Organised Leisure and Social Integration in a Western Norwegian Municipality.Vitenskapelig foredrag.
Lynnebakke, Brit(2017)Dealing with complexity in the Norwegian-Russian borderland. The multisided views of local individuals..Vitenskapelig foredrag.
Lynnebakke, Brit(2017)Paneldeltaker, Negotiating the nation today?.Vitenskapelig foredrag.
Aasland, AadneLynnebakke, Brit(2017)Norwegian Rural Municipalities as Perceived and Experienced by International Migrants.Vitenskapelig foredrag.