Cathrine Pedersen
Stedfortredende forskningsleder / forsker 2
Bakgrunn / utdanning
- 2019–: forsker NIFU
- 2014–2018: Phd, idrettsvitenskap, Norges idrettshøgskole
- 2007–2018: Prosjektleder, Posten Norge, konsernstab HR-HMS
- 2004–2007: Prosjektleder, Posten Norge, divisjon Konsument
- 2003–2004: Regionssjef, Posten, divisjon Konsument
- 2001–2002: Trainee, Posten Norge
- 1999–2001: Samfunnsforsker, IRIS
- 1997–1999: MSc. psykologi, NTNU
- 1990–1994: Bachelor (fransk, psykologi samt livssyn og etikk), Universitetet i Oslo
faglige interesser
- Intervensjoner og kvantitative forskningsmetoder
- Motivasjon, mestring og atferdsendring
- Helsefremmende resultatmål (mental og fysisk helse)
pågående prosjekter
utskriftsvennlig format
- Rapporter og notater
- Vitenskapelige publikasjoner
- Annen formidling
- Gjerustad, Cay; Bergene, Ann Cecilie; Pedersen, Cathrine; (2020) Behov for kunnskap fra Deltakerundersøkelsen for lærere : En intervjuundersøkelse blant tilbydere av videreutdanning innen «Kompetanse for kvalitet». (41). Arbeidsnotat. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Sandsør, Astrid Marie Jorde; Reiling, Rune Borgan; Skålholt, Asgeir; Pedersen, Cathrine; (2020) Evaluering av norm for lærertetthet: Analyse av GSI og spørreundersøkelse til skoleledere og skoleeiere. Tredje delrapportering. (70). Arbeidsnotat. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Rogde, Kristin; Federici, Roger Andre; Pedersen, Cathrine; Wollscheid, Sabine; (2020) Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2019. (133). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Rogde, Kristin; Federici, Roger Andre; Vika, Karl Solbue; Bergene, Ann Cecilie; Pedersen, Cathrine; Denisova, Ekaterina; Wollscheid, Sabine; (2020) Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2020. (186). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Federici, Roger Andre; Helleve, Arnfinn; Midthassel, Unni Vere; Salvanes, Kari Vea; Pedersen, Cathrine; Bergene, Ann Cecilie; Bru, Lars Edvin; Bøckmann, Ester; Vika, Karl Solbue; Wollscheid, Sabine; (2020) Et lag rundt eleven : Økt helsesykepleierressurs i systemrettet og strukturert samarbeid med skole – en effektevaluering. (228). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Rogde, Kristin; Daus, Stephan; Pedersen, Cathrine; Vaagland, Karin; Federici, Roger Andre; (2019) Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2019. (125). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Sandsør, Astrid Marie Jorde; Daus, Stephan; Pedersen, Cathrine; Reiling, Rune Borgan; Salvanes, Kari Vea; Skålholt, Asgeir; Vennerød-Diesen, Frida Felicia; (2019) Evaluering av norm for lærertetthet : NIFUs løsningsbeskrivelse for evaluering av norm for lærertetthet. (43). Arbeidsnotat. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Gjerustad, Cay; Hammer Smedsrud, Jørgen; Pedersen, Cathrine; Tømte, Cathrine Edelhard; (2019) Deltakerundersøkelsen for «Profesjonsfaglig Digital Kompetanse». (73). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Gjerustad, Cay; Pedersen, Cathrine; (2019) Deltakerundersøkelsen for lærere 2019: Resultater fra en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning innenfor strategien «Kompetanse for kvalitet». (91). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU).