Tronsmo, EliSki-Berg, VeronicaDrange, Christina VogstedVaidya, Rujuta ShailendraMark, Michael Spjelkavik(2025)Forsknings- og innovasjonsvirkemidler som fremmer bærekraft. Tiltak og virkemidler som fremmer kunnskap om bærekraft og bærekraftige løsninger.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Tronsmo, EliDrange, Christina VogstedMark, Michael Spjelkavik(2024)NMBUs satsing på bærekraftsarenaer: En kvalitativ evaluering.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Slette, Aslaug LouiseFlobakk-Sitter, FrideTronsmo, EliDrange, Christina VogstedKorseberg, Lene Kirstine(2024)Digital teknologi i vurdering for læring i høyere utdanning.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Tronsmo, Eli(2020)Local curriculum development as knowledge work: A study of collaborative epistemic practices in the teaching profession..Universitetet i Oslo. Doktorgradsavhandling.
Vis alle publikasjoner
Kydland, Anne JorunnTronsmo, Eli(2011)De gode julefortellingene.Intervju.
Tronsmo, Eli(2009)La ikke barna bli passive forbrukere.Intervju.
Tronsmo, EliHermansen, Hege(2023)Generative resistance as knowledge work: Teacher’s Engagement with Assessment Criteria.Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, EliGilje, ØysteinEgge, Cornelia(2023)Teacher-researcher collaboration to make research co-generative: A methodological perspective .Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, EliGilje, ØysteinEgge, Cornelia(2023)Teacher-researcher collaboration to make research co-generative: A methodological perspective.Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, EliGilje, Øystein(2022)Multimodality and assessment — a scoping review.Vitenskapelig foredrag.
Kvamme, Ole AndreasTronsmo, Eli(2022)Prosessen mot en bærekraftstrategi på UV-fakultetet, UiO
– erfaringer og dilemmaer.Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, Eli(2022)Lærerprofesjonalitet som forskningsfelt: legitimitet og relevans. Eksempler fra et innovasjonsprosjekt.Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, Eli(2022)Research with teachers - innovative competence development in schools..Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, Eli(2022)Metodiske utfordringer ved Design Based Research. Eksempler fra MuLVu-prosjektet.Vitenskapelig foredrag.
Gilje, ØysteinTronsmo, EliBjerke, ÅslaugIngulfsen, Line(2021)The role of digital tools in assessment of multimodal texts.Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, EliGilje, Øystein(2021)Multimodality and Assessment: A scoping review..Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, EliGilje, Øystein(2021)Å lede fellesskapsprosesser. Når fungerer det på sitt beste?.Vitenskapelig foredrag.
Jensen, KarenTronsmo, EliNerland, Monika(2018)Changing forms of professionalism: A Qualitative meta-synthesis of teachers' knowledge- sharing practices across three research projects..Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, EliNerland, Monika(2018)The becoming of an object: Analytical resources to studying emerging construction processes in professional work..Vitenskapelig foredrag.
Jensen, KarenTronsmo, Eli(2017)Epistemic shifts in teachers’ work and learning analyzed through three research projects..Vitenskapelig foredrag.
Jensen, KarenTronsmo, Eli(2017)Changing Forms of Professionalism - analyzed through three research projects.Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, Eli(2017)Planning work as object construction: A sosiomaterial analysis of teachers’ knowledge work.Vitenskapelig foredrag.
Risan, MaikenTronsmo, EliGilje, Øystein(2022)Fra faglitteratur til Facebook − lærerprofesjonens kunnskapskilder i endring.Bedre Skole. Fagartikkel.
Tronsmo, Eli(2021)Læreplanen og profesjonsfellesskapet..Bedre Skole. Populærvitenskapelig artikkel.
Tronsmo, Eli(2020)Hjemmeundervisning.Store Norske Leksikon (Nettutgaven). Populærvitenskapelig artikkel.
Tronsmo, Eli(2025)Å lede faglige fellesskap. PPT-lederen som motor og kompass for det faglige fellesskapet.Faglig foredrag.
Tronsmo, Eli(2025)Skolelederen som motor og kompass for det profesjonelle samarbeidet.Faglig foredrag.
Tronsmo, EliMark, Michael Spjelkavik(2025)Bærekraftsrapportering og evaluering av tiltak rettet mot bærekraft.Faglig foredrag.
Tronsmo, Eli(2024)Karriereveilederfeltet. Samarbeid og profesjonell utvikling.Faglig foredrag.
Tronsmo, Eli(2024)Profesjonelle fellesskap – en motor for kvalitet og utvikling?.Faglig foredrag.
Tronsmo, Eli(2024)Profesjonelt samarbeid for karriereveiledere.Faglig foredrag.
Tronsmo, Eli(2024)Profesjonelt samarbeid for profesjonell utvikling.Faglig foredrag.
Tronsmo, Eli(2022)Produktivt samarbeid – en forutsetning for profesjonell utvikling?.Faglig foredrag.
Gilje, ØysteinStubdal, Ingunn BTronsmo, EliBjørnødegård, Vilde(2022)Slik vurderer du multimodale tekster i ungdomsskole.Faglig foredrag.
Tronsmo, EliLorentzen, Marte(2021)Keynote:Profesjonsfelleskapet som motor for faglig utvikling, og lærerspesialistenes rolle i skolens utviklingsprosesser.Faglig foredrag.
Jensen, KarenTronsmo, Eli(2016)Ny kunnskap - nye arenaer for pedagogisk arbeid..Faglig kapittel.
Tronsmo, Eli(2024)Å gjøre mer med mindre i innovasjon.Forskningspolitikk. Anmeldelse.
Vis alle
×
Abonner på NIFUs nyhetsbrev
Motta de mest aktuelle forskningsnyhetene og oppdateringene fra NIFU direkte i din innboks.