Høydal, Øyunn SyrstadMyrvold, TrineLyng, Selma ThereseBorg, Elin(2024)Evaluering av ny kompetansemodell Delrapport 3: Har endringene i oppfølgingsordningen bidratt til å gjøre ordningen mer treffsikker?.OsloMet - storbyuniversitetet. OsloMet - storbyuniversitetet. Rapport.
Andresen, SiljeBorg, ElinNyen, TorgeirTønder, Anna Hagen(2022)Evaluering av ny kompetansemodell. Delrapport 2: Tilskuddsordning for lokal kompetanseutvikling i fag- og yrkesopplæringen.OsloMet - storbyuniversitetet. OsloMet - storbyuniversitetet. Rapport.
Borg, ElinWittrock, ChristianLyng, Selma ThereseTøge, Anne GreteRestad, Frode(2022)Tverrfaglig samarbeid i skolen. En oppfølgingsstudie av Et lag rundt eleven-prosjektet.OsloMet - storbyuniversitetet. OsloMet - storbyuniversitetet. Rapport.
Fossestøl, KnutBorg, ElinFlatland, TordHermansen, HegeLyng, Selma ThereseMausethagen, Sølvi(2021)Lokal kompetanseutvikling. Evaluering av implementeringen av ny tilskuddsordning i grunopplæringen..OsloMet - storbyuniversitetet. OsloMet - storbyuniversitetet. Rapport.
Lyng, Selma ThereseBorg, ElinFossestøl, KnutPedersen, EirinHermansen, HegeJohannesen, Hedvig Skonhoft(2021)Evaluering av ny kompetansemodell – desentraliserte ordninger for skole og yrkesfag samt oppfølgingsordningen. Temanotat 1: Programteori, foreløpige funn og videre forskningsspørsmål. AFI-rapport 2021:2.OsloMet - storbyuniversitetet. OsloMet - storbyuniversitetet. Rapport.
Fossestøl, KnutBorg, ElinBreit, Eric(2020)Nav i en ny tid? En evaluering av hvordan retningsvalgene i Stortingsmelding 33 implementeres på Nav-kontorene.OsloMet - storbyuniversitetet. OsloMet - storbyuniversitetet. Rapport.
Malmberg-Heimonen, IraTøge, Anne GreteLyng, Selma ThereseBorg, ElinPålshaugen, ØyvindBakkeli, Vidar(2020)Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen..OsloMet - storbyuniversitetet. OsloMet - storbyuniversitetet. Rapport.
Hellang, ØyvindJentoft, NinaRicke, Michael AloysiusFossestøl, KnutBakkeli, VidarBorg, Elin(2019)Mulighetsrommet i Nav-partnerskapet.NORCE Research AS. NORCE Research AS. Rapport.
Borg, ElinPålshaugen, Øyvind(2018)Jammen hjalp det ikke! Sluttrapport fra "Skolen som arena for barn og unges psykiske helse".Arbeidsforskningsinstituttet AFI, OsloMet – storbyuniversitetet. Arbeidsforskningsinstituttet AFI, OsloMet – storbyuniversitetet. Rapport.
Underthun, AndersDrange, IdaBorg, Elin(2017)Partssamarbeidets kompetanseeffekter: En analyse av Forbundet for Ledelse og Teknikks støtteordning for etter- og videreutdanning og utdanningsselskapet Addisco.OsloMet - storbyuniversitetet. OsloMet - storbyuniversitetet. Rapport.
Malmberg-Heimonen, IraSletten, Mira AaboenTøge, Anne GreteGyüre, KrisztinaBorg, ElinAlves, Daniele Evelin(2017)Systematisk frafallsforebygging i videregående skole – en evaluering med klyngerandomisert design: Andre underveisrapport.OsloMet - storbyuniversitetet. OsloMet - storbyuniversitetet. Rapport.
Fossestøl, KnutBreit, EricBorg, Elin(2016)Betingelser for sosialt arbeid. En case- og surveyanalyse fra fem storbyer og syv storbykontorer.Arbeidsforskningsinstituttet. Arbeidsforskningsinstituttet. Rapport.
Bergene, Ann CecilieBorg, ElinSTEEN, Arild Henrik(2016)Framtidsdebatten. Retningsviser for arbeidslivet.Unio. Unio. Rapport.
Fossestøl, KnutBorg, ElinGlensvik, AudunMaximova-Mentzoni, TatianaPedersen, EirinBerg, Helene(2016)Idealer og realiteter i forvaltningen av arbeidsrettede tiltak i Nav. Ligger forskningskunnskap til grunn for tiltaksbruken i NAV?.Arbeidsforskningsinstituttet. Arbeidsforskningsinstituttet. Rapport.
Malmberg-Heimonen, IraSletten, Mira ÅboenPålshaugen, ØyvindBorg, ElinTøge, Anne GreteGyüre, Krisztina(2016)Systematisk frafallsforebygging i videregående skole – en
evaluering med klyngerandomisert design: Første underveisrapport.OsloMet - storbyuniversitetet. OsloMet - storbyuniversitetet. Rapport.
Fossestøl, KnutBreit, EricBorg, Elin(2014)NAV-reformen 2014. En oppfølgingsstudie av lokalkontorenes organisering etter innholdsreformen.Arbeidsforskningsinstituttet. Arbeidsforskningsinstituttet. Rapport.
Borg, ElinDrange, IdaFossestøl, KnutJarning, Harald(2014)Et lag rundt læreren. En kunnskapsoversikt.Arbeidsforskningsinstituttet. Arbeidsforskningsinstituttet. Rapport.
Borg, ElinUtgarden, Inger-HegeBacke-Hansen, Elisabeth(2008)Kvalitet og innhold i norske barnehager. En kunnskapsoversikt.NOVA/OsloMet. NOVA/OsloMet. Rapport.
Borg, Elin(2008)Holdninger til funksjonshemmede i Norge 1999-2005.NOVA. NOVA. Rapport.
Bakken, AndersBorg, ElinHegna, KristinnBacke-Hansen, Elisabeth(2008)Er det skolens skyld? En kunnskapsoversikt om skolens bidrag til kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner.Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring. Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring. Rapport.
Borg, Elin(2006)Barndommens små voksne. En undersøkelse av barnemoten og den visuelle framstillingen av barn i H&M-katalogen 1987-2004.Statens institutt for forbruksforskning. Statens institutt for forbruksforskning. Rapport.
Borg, Elin(2008)Funksjonshemning og arbeidsmarkedet. Om betydningen av utdanning for yrkesaktivitet.Tidsskrift for velferdsforskning. Vitenskapelig artikkel.
Borg, Elin(2014)Beyond a dual understanding of gender differences in school achievement. A study of the gender gap among youth in Oslo secondary schools.Universitetet i Oslo. Doktorgradsavhandling.
Vis alle publikasjoner
Borg, Elin(2017)Jentene fortsetter å rase fra guttene på skolen.Intervju.
Borg, Elin(2014)-Vi må se forbi kjønn.Intervju.
Borg, Elin(2014)Alle gutter er ikke dårlige, og alle jenter er ikke skolelys.Intervju.
Malmberg-Heimonen, IraLyng, Selma ThereseBorg, Elin(2022)LOG-modellen: Et lag rundt eleven.Vitenskapelig foredrag.
Lyng, Selma ThereseBorg, ElinFossestøl, Knut(2019)A common ground? Program Theory as a means to taming wicked problems.Vitenskapelig foredrag.
Malmberg-Heimonen, IraSletten, Mira ÅboenTøge, Anne GreteBorg, Elin(2017)Oppfølgingsmøte IKO-prosjektet. Status og foreløpige funn.Vitenskapelig foredrag.
Borg, Elin(2006)Barn i reklame. En beskrivelse av barnemoten og den visuelle fremstillingen av barn i H&M-katalogen de siste tiår.Universitetet i Oslo. Universitetet i Oslo. Mastergradsoppgave.
Malmberg-Heimonen, IraSletten, Mira AaboenTøge, Anne GreteAlves, Daniele EvelinBorg, ElinGyüre, Krisztina(2019)Å forebygge frafall i videregående opplæring - en klyngerandomisert evaluering av IKO-modellen.Faglig foredrag.
Underthun, AndersDrange, IdaBorg, Elin(2016)Betydningen av FLTs støtteordning for etter- og videreutdanning og Addiscos utdanningstilbud: Foreløpige resultater.Faglig foredrag.
Pålshaugen, ØyvindBorg, Elin(2016)Skolen som arena for barn og unges psykiske helse - fra helse til skole.Faglig foredrag.
Borg, Elin(2015)Bistand til fagseminar om barn og unges psykiske helse i fremtidens skole.Faglig foredrag.
Christensen, HanneBorg, ElinPålshaugen, ØyvindFossestøl, Knut(2014)«Et lag rundt læreren. Et FoU-prosjekt om flerfaglig kompetanse i skolen».Faglig foredrag.
Pålshaugen, ØyvindBorg, Elin(2014)Faglig bistand til design og gjennomføring av Nasjonal konferanse.Faglig foredrag.
Vis alle
×
Abonner på NIFUs nyhetsbrev
Motta de mest aktuelle forskningsnyhetene og oppdateringene fra NIFU direkte i din innboks.