Kari Vea Salvanes
Stedfortredende forskningsleder / forsker 2
Bakgrunn / utdanning
- 2014: Ph.d. i samfunnsøkonomi
pågående prosjekter
utskriftsvennlig format
- Rapporter og notater
- Vitenskapelige publikasjoner
- Annen formidling
- Federici, Roger Andre; Helleve, Arnfinn; Midthassel, Unni Vere; Salvanes, Kari Vea; Pedersen, Cathrine; Bergene, Ann Cecilie; Bru, Lars Edvin; Bøckmann, Ester; Vika, Karl Solbue; Wollscheid, Sabine; (2020) Et lag rundt eleven : Økt helsesykepleierressurs i systemrettet og strukturert samarbeid med skole – en effektevaluering. (228). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Lødding, Berit; Salvanes, Kari Vea; Reegård, Kaja; Lillevik, Ragna; Kavli, Hanne Cecilie; (2020) Hvordan finne effekter av opplæringstilbud til nyankomne elever med innvandrerbakgrunn? En vurdering av vilkår for evaluering. (92). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Salvanes, Kari Vea; Reiling, Rune Borgan; Sandsør, Astrid Marie Jorde; (2019) Tverrsektorielt samarbeid i skolen : Effekt av NAV-veileder i videregående skole på deltakelse i videregående opplæring og inaktivitet. (64). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Sandsør, Astrid Marie Jorde; Daus, Stephan; Pedersen, Cathrine; Reiling, Rune Borgan; Salvanes, Kari Vea; Skålholt, Asgeir; Vennerød-Diesen, Frida Felicia; (2019) Evaluering av norm for lærertetthet : NIFUs løsningsbeskrivelse for evaluering av norm for lærertetthet. (43). Arbeidsnotat. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Støren, Liv Anne; Nesje, Kjersti; Salvanes, Kari Vea; Arnesen, Clara Åse; Reymert, Ingvild S; (2018) Kompetanseutnyttelse blant mastere to–tre år etter eksamen : Resultater fra Spesialkandidatundersøkelsen 2017. (116). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Salvanes, Kari Vea; Reiling, Rune Borgan; (2017) Utdanning som arbeidsrettet tiltak for ungdom med redusert arbeidsevne. (44). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Støren, Liv Anne; Salvanes, Kari Vea; Reymert, Ingvild; Arnesen, Clara Åse; Wiers-Jenssen, Jannecke; (2016) Kandidatundersøkelsen 2015: I hvor stor grad er nyutdannede mastere berørt av nedgangskonjunkturen?. (142). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Salvanes, Kari Vea; Sandsør, Astrid M. Jorde; Wollscheid, Sabine; (2016) Kan tiltak rettet mot selvregulering øke elevers skoleprestasjoner? En systematisk litteraturgjennomgang. (64). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.
- Gjerustad, Cay; Waagene, Erica; Salvanes, Kari Vea; (2015) Spørsmål til Skole-Norge høsten 2014: Resultater og analyser fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse blant skoler og skoleeiere. (102). Rapport. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning.
- Salvanes, Kari Vea; Grøgaard, Jens Brandi; Aamodt, Per O; Lødding, Berit; Hovdhaugen, Elisabeth; (2015) Overganger og gjennomføring i de studieforberedende programmene: Første delrapport fra prosjektet Forskning på kvalitet, innhold og relevans i de studieforberedende utdanningsprogrammene i videregående opplæring. (96). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning.
- Gjerustad, Cay; Salvanes, Kari Vea; (2015) Deltakerundersøkelsen 2015: Resultater av en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning innenfor satsingen «Kompetanse for kvalitet». (92). Rapport. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning.
- Opheim, Vibeke; Waagene, Erica; Salvanes, Kari Vea; Gjerustad, Cay; Holen, Solveig; (2014) Hvem skal trøste Knøttet – hvem kan endre mønsteret? Statusundersøkelse – Likestilling i barnehagen. (90). Rapport. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning.
- Salvanes, Kari Vea (2014) Videreutdanning i matematikk for lærere: Tilleggsnotat til Deltakerundersøkelsen 2014. (38). Arbeidsnotat. Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU.