Alne, RagnarVika, Karl SolbueHøst, Håkon(2023)Høy arbeidsmarkedsrelevans i fagskoleutdanningene: Kandidatundersøkelse for fagskoleutdannede i 2019 og 2020.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieSamuelsen, Ørjan ArnevigDaus, StephanLyckander, Rønnaug H.Vika, Karl SolbueBesche, Torstein de(2023)Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2023.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Korseberg, Lene KirstineVika, Karl SolbueHøst, Håkon(2023)En godkjenningsordning som kan bli nyttig: Evaluering av godkjenningsordningen for utenlandsk fagskoleutdanning.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieVika, Karl SolbueLynnebakke, BritVonen, Maria NjølstadLyckander, Rønnaug H.Samuelsen, Ørjan Arnevig(2023)Fravær som vekker bekymring: Skoleeieres og skolelederes inntrykk og forståelse av fraværssituasjonen i Skole-Norge.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Vika, Karl SolbueBergene, Ann Cecilie(2023)Skolemiljøansattes roller og kompetanse i laget rundt eleven.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Vika, Karl SolbueLyckander, Rønnaug H.Bergene, Ann CecilieSamuelsen, Ørjan ArnevigGjerustad, Cay(2023)Deltakerundersøkelsen for den nasjonale rektorutdanningen 2022: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakere på rektorutdanningen.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritBergene, Ann CecilieGjerustad, CayVika, Karl SolbueSamuelsen, Ørjan Arnevig(2023)Deltakerundersøkelsen for barnehage- og skoleledere 2023: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakerne i den modulbaserte videreutdanningen for ledere i 2022–2023.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieVika, Karl SolbueLynnebakke, BritRamberg, IngeWollscheid, Sabine(2022)Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2022.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieSamuelsen, Ørjan ArnevigStubhaug, Magnus EliassonVika, Karl SolbueWiborg, Vegard Sjurseike(2022)Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2022.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieVika, Karl Solbue(2022)Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse i forbindelse med evalueringen av fagfornyelsen.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Høst, HåkonLillebø, Otto SevaldsonSkålholt, AsgeirVika, Karl Solbue(2022)Evaluering av Utdanningsløftet 2020 : Tiltakene rettet mot videregående opplæring.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritKindt, Marianne TakvamRanden, Gunhild TveitLynnebakke, BritVennerød-Diesen, Frida FeliciaVika, Karl Solbue(2022)Norskinnlæring, faglig utvikling og nye venner – er det mulig på samme tid? Delrapport fra prosjektet Forskning på opplæringstilbud til nyankomne elever.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Gjerustad, CayBergene, Ann CecilieVika, Karl Solbue(2022)Deltakerundersøkelsen for den nasjonale rektorutdanningen 2021: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakere på rektorutdanningen.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Knutsen, Tora KjærnesVika, Karl SolbueGjerustad, CaySamuelsen, Ørjan Arnevig(2022)Deltakerundersøkelsen for lærere 2022: Resultater fra spørreundersøkelser til deltakere på videreutdanningstilbud.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Pedersen, CathrineVika, Karl SolbueGjerustad, CaySamuelsen, Ørjan Arnevig(2022)Deltakerundersøkelsen for yrkesfaglærere 2022: Resultater fra spørreundersøkelser til deltakere på videreutdanningstilbud.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieVika, Karl SolbueSamuelsen, Ørjan Arnevig(2022)Deltakerundersøkelsen for barnehagelærere 2022: Resultater fra spørreundersøkelser til deltakere på videreutdanningstilbud.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieLødding, BeritVika, Karl SolbueSamuelsen, Ørjan Arnevig(2022)Deltakerundersøkelsen for barnehage- og skoleledere 2022: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakerne i den modulbaserte videreutdanningen for ledere i 2021–2022.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Vika, Karl SolbueWollscheid, SabineLillebø, Otto SevaldsonBergene, Ann Cecilie(2021)Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2020.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Vika, Karl Solbue(2021)Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til lærere høsten 2020.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritPedersen, CathrineBergene, Ann CecilieLillebø, Otto SevaldsonVika, Karl Solbue(2021)Lærerspesialistutdanningene belyst av fagansvarlige, lærere og skoleledere: Delrapport fra evalueringen av lærerspesialistordningen.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieVika, Karl SolbueSteine, Frøydis SæbøDenisova, EkaterinaØstby, Mona Nedberg(2021)Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2021.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritPedersen, CathrineLillebø, Otto SevaldsonBergene, Ann CecilieVika, Karl Solbue(2021)Sluttrapport fra evalueringen av pilotering av lærerspesialistordningen.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritDaus, StephanReiling, Rune BorganBungum, BeritVika, Karl SolbueBergene, Ann Cecilie(2021)Realistiske forventninger? Sluttrapport fra evalueringen av Tett på realfag. Nasjonal strategi for realfag i barnehagen og grunnopplæringen (2015–2019).NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieVika, Karl SolbueDenisova, EkaterinaSteine, Frøydis SæbøVennerød-Diesen, Frida Felicia(2021)Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2021.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Caspersen, JoakimHermstad, Ingrid HolmedahlHybertsen, Ingunn DahlerLynnebakke, BritVika, Karl SolbueSmedsrud, Jørgen Hammer(2021)Koronapandemien i grunnskolen - håndtering og konsekvenser.Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet. Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet. Rapport.
Federici, Roger AndreVika, Karl Solbue(2020)Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoleledere, skoleeiere og lærere under korona-utbruddet 2020.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Rogde, KristinFederici, Roger AndreVika, Karl SolbueBergene, Ann CeciliePedersen, CathrineDenisova, Ekaterina(2020)Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2020.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieLødding, BeritRogde, KristinMyklebust, Runa BrandalBubikova-Moan, JarmilaVika, Karl Solbue(2020)Evaluering av den nasjonale strategien Språkløyper: Sluttrapport.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Federici, Roger AndreHelleve, ArnfinnMidthassel, Unni VereSalvanes, Kari VeaPedersen, CathrineBergene, Ann Cecilie(2020)Et lag rundt eleven : Økt helsesykepleierressurs i systemrettet og strukturert samarbeid med skole – en effektevaluering.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Pedersen, CathrineVika, Karl Solbue(2022)Profesjonsfaglig digital kompetanse i grunnskolelærerutdanningene: Status og endringer over tid ved fem grunnskolelærerutdanninger i Norge (2019–2021).NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Vika, Karl Solbue(2021)Elever med null grunnskolepoeng: Tilleggsanalyser av Utdanningsdirektoratets spørringer til Skole-Norge.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Høst, HåkonLillebø, Otto SevaldsonVika, Karl Solbue(2021)Evaluering av Utdanningsløftet 2020: Resultater av tiltakene rettet mot mangel på læreplasser.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Amdam, Synnøve HedemannAagaard, TorilNagel, IlkaVika, Karl Solbue(2023)Developing professional digital competence in teacher education is still an instrumental endevour. Is collaborative design the answer?.Vitenskapelig foredrag.
Hervik, Jill AngelaVika, Karl SolbueStub, Trine(2024)Dette kan redusere kronisk hodepine.Forskersonen.no. Populærvitenskapelig artikkel.
Lødding, BeritVika, Karl SolbueRanden, Gunhild TveitKindt, Marianne TakvamVennerød-Diesen, Frida FeliciaGolden, Anne(2023)Forskning på opplæringstilbud for nyankomne elever. Norskinnlæring, faglig utvikling og nye venner – er det mulig på samme tid? NIFU-rapport 2022:26.Faglig foredrag.
Vis alle
×
Abonner på NIFUs nyhetsbrev
Motta de mest aktuelle forskningsnyhetene og oppdateringene fra NIFU direkte i din innboks.