2022: Vitenskapelig assistent, Institutt for sosiologi og sosialt arbeid, Universitetet i Agder
2019–2021: Master i sosiologi, Institutt for sosiologi og sosialt arbeid, Universitetet i Agder
2016–2019: Bachelor i sosiologi, breddeenhet: «Samfunnsfag» (politikk, historie og utviklingsstudier), Institutt for sosiologi og sosialt arbeid, Universitetet i Agder
Bergene, Ann CecilieSønstelie, NoraSamuelsen, Ørjan Arnevig(2025)Spørsmål til Skole-Norge: Evaluering av fagfornyelsen. Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til lærere høsten 2024.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Samuelsen, Ørjan ArnevigBergene, Ann Cecilie LanggårdVonen, Maria NjølstadDrange, Christina VogstedSønstelie, NoraBesche, Torstein de(2025)Spørsmål til Skole-Norge. Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2025.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieSamuelsen, Ørjan ArnevigTahir, HajraVonen, Maria NjølstadBesche, Torstein deDrange, Christina Vogsted(2024)Spørsmål til Skole-Norge våren 2024.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritBergene, Ann CecilieTahir, HajraSamuelsen, Ørjan Arnevig(2024)Deltakerundersøkelsen for barnehage- og skoleledere 2024. Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakere i den modulbaserte videreutdanningen for ledere i 2023–2024.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritKindt, Marianne TakvamVennerød-Diesen, Frida FeliciaRanden, Gunhild TveitGrøgaard, Jens BrandiTahir, Hajra(2024)Vilkår for inkluderende opplæring: Sluttrapport fra prosjektet Forskning på opplæringstilbud til nyankomne elever.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Skålholt, AsgeirAakernes, NinaAndresen, SiljeDahlback, JorunnGleditsch, RebeccaLillebø, Otto Sevaldson(2024)Overgang til opplæring i bedrift. Tredje delrapport fra evalueringen av fagfornyelsen yrkesfag.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritBergene, Ann CeciliePedersen, CathrineSamuelsen, Ørjan ArnevigLyckander, Rønnaug H.(2023)Utvikling av pedagogisk praksis? Oppfølgingsundersøkelse halvannet år etter gjennomført videreutdanning blant barnehagelærere, lærere og yrkesfaglærere.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieSamuelsen, Ørjan ArnevigDaus, StephanLyckander, Rønnaug H.Vika, Karl SolbueBesche, Torstein de(2023)Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2023.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieVika, Karl SolbueLynnebakke, BritVonen, Maria NjølstadLyckander, Rønnaug H.Samuelsen, Ørjan Arnevig(2023)Fravær som vekker bekymring: Skoleeieres og skolelederes inntrykk og forståelse av fraværssituasjonen i Skole-Norge.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieSamuelsen, Ørjan ArnevigTahir, HajraVonen, Maria NjølstadDaus, StephanBesche, Torstein de(2023)Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2023.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Vika, Karl SolbueLyckander, Rønnaug H.Bergene, Ann CecilieSamuelsen, Ørjan ArnevigGjerustad, Cay(2023)Deltakerundersøkelsen for den nasjonale rektorutdanningen 2022: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakere på rektorutdanningen.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieSamuelsen, Ørjan Arnevig(2023)Deltakerundersøkelsen for barnehageledere 2022: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakere på styrerutdanningen.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieSamuelsen, Ørjan Arnevig(2023)Deltakerundersøkelsen for barnehagelærere 2023: Resultater fra spørreundersøkelser til deltakere på videreutdanningstilbud.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lyckander, Rønnaug H.Samuelsen, Ørjan Arnevig(2023)Deltakerundersøkelsen for yrkesfaglærere 2023: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakere på videreutdanningstilbud i strategien Yrkesfaglærerløftet.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritBergene, Ann CecilieGjerustad, CayVika, Karl SolbueSamuelsen, Ørjan Arnevig(2023)Deltakerundersøkelsen for barnehage- og skoleledere 2023: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakerne i den modulbaserte videreutdanningen for ledere i 2022–2023.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Pedersen, CathrineVennerød-Diesen, Frida FeliciaSamuelsen, Ørjan Arnevig(2023)Deltakerundersøkelsen for lærere 2023: Resultater fra spørreundersøkelser til deltakere på videreutdanningstilbud i strategien Kompetanse for kvalitet.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieSamuelsen, Ørjan ArnevigStubhaug, Magnus EliassonVika, Karl SolbueWiborg, Vegard Sjurseike(2022)Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2022.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Knutsen, Tora KjærnesVika, Karl SolbueGjerustad, CaySamuelsen, Ørjan Arnevig(2022)Deltakerundersøkelsen for lærere 2022: Resultater fra spørreundersøkelser til deltakere på videreutdanningstilbud.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Pedersen, CathrineVika, Karl SolbueGjerustad, CaySamuelsen, Ørjan Arnevig(2022)Deltakerundersøkelsen for yrkesfaglærere 2022: Resultater fra spørreundersøkelser til deltakere på videreutdanningstilbud.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieVika, Karl SolbueSamuelsen, Ørjan Arnevig(2022)Deltakerundersøkelsen for barnehagelærere 2022: Resultater fra spørreundersøkelser til deltakere på videreutdanningstilbud.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieLødding, BeritVika, Karl SolbueSamuelsen, Ørjan Arnevig(2022)Deltakerundersøkelsen for barnehage- og skoleledere 2022: Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakerne i den modulbaserte videreutdanningen for ledere i 2021–2022.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Samuelsen, Ørjan Arnevig(2021)HANDLING OG ENDRING : En handlingsteoretisk syntese og diskusjon av Habermas sin teori om den kommunikative handling og Bourdieu sin teori om habitus.Universitetet i Agder. Universitetet i Agder. Mastergradsoppgave.