Bergene, Ann CecilieSamuelsen, Ørjan ArnevigDaus, StephanLyckander, Rønnaug H.Vika, Karl SolbueBesche, Torstein de(2023)Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2023.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Bergene, Ann CecilieSamuelsen, Ørjan ArnevigTahir, HajraVonen, Maria NjølstadDaus, StephanBesche, Torstein de(2023)Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2023.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Lødding, BeritDaus, StephanReiling, Rune BorganBungum, BeritVika, Karl SolbueBergene, Ann Cecilie(2021)Realistiske forventninger? Sluttrapport fra evalueringen av Tett på realfag. Nasjonal strategi for realfag i barnehagen og grunnopplæringen (2015–2019).NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Elken, MariDaus, StephanGunnes, HebeLyby, LarsFrølich, NicolineRøsdal, Trude(2020)En forskningsbasert følgeevaluering av Høgskulen på Vestlandet : Sluttrapport.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Markussen, EifredDaus, StephanHovdhaugen, Elisabeth(2020)Fra 16 til 30 : Om utdanning, jobb og inntekt for 9341 unge fra Østlandet, 14 år etter at de gikk ut av tiende klasse i 2002.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Rogde, KristinDaus, StephanPedersen, CathrineVaagland, KarinFederici, Roger Andre(2019)Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2019.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Daus, StephanAamodt, Per OTømte, Cathrine Edelhard(2019)Profesjonsfaglig digital kompetanse i lærerutdanningene: Undersøkelse av tilstand, holdninger og ferdigheter ved fem grunnskolelærerutdanninger.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Rapport.
Daus, StephanWang, Tz-ShiuanPedersen, Cathrine(2022)Tilgjengelighet av publiserte instrumenter for potensielle temaer i Elevundersøkelsen: Forstudie for Utdanningsdirektoratet.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Daus, StephanMarkussen, Eifred(2020)Stianalyser til NIFU-rapport 2020:2. Utrykt vedlegg til rapporten Fra 16 til 30. Om utdanning, jobb og inntekt for 9341 unge fra Østlandet, 14 år etter at de gikk ut av tiende klasse i 2002.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Daus, StephanFevolden, Arne MartinØstby, Mona NedbergMark, Michael Spjelkavik(2019)Indikatorer for digital deltakelse og kompetanse i den voksne befolkningen : Vurderinger av rammeverk, eksisterende datakilder og nye indikatorer.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Sandsør, Astrid Marie JordeDaus, StephanPedersen, CathrineReiling, Rune BorganSalvanes, Kari VeaSkålholt, Asgeir(2019)Evaluering av norm for lærertetthet : NIFUs løsningsbeskrivelse for evaluering av norm for lærertetthet.NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. Arbeidsnotat.
Staberg, Ragnhild LyngvedLykknes, AnnetteBerglund, TeresaMunkebye, EliScheie, EldriFredagsvik, Maren Skjelstad(2022)Biology and science teachers view on critical thinking in sustainability education – The need for a multidisciplinary approach for action competence.Vitenskapelig foredrag.
Siddiq, FazilatDaus, StephanVennerød-Diesen, Frida Felicia(2022)Teaching Early Numeracy Using an Innovative Blended Learning Approach: A Quasi-Experimental Study of Dragonbox School.Vitenskapelig foredrag.
Daus, StephanSiddiq, FazilatVennerød-Diesen, Frida Felicia(2022)Teaching Early Numeracy Using an Innovative Blended Learning Approach: a Quasi-Experimental Study of Dragonbox School.Vitenskapelig foredrag.
Daus, Stephan(2018)Out of tune: Can we hear a bas(i)s for Norway’s decision to move its tested populations one grade up in TIMSS?.Vitenskapelig foredrag.
Daus, Stephan(2016)Diving deeper into 'opportunity to learn': Does the 'opportunity to learn'-effect depend upon the content learned and the teacher?.Vitenskapelig foredrag.
Daus, Stephan(2016)Exploring Science Content Knowledge: Science Difficulties for Norwegian Pupils in TIMSS.Vitenskapelig foredrag.
Daus, Stephan(2015)Explanatory Item Response Theory in Large-Scale Science Assessments.Vitenskapelig foredrag.
Vennerød-Diesen, Frida FeliciaSiddiq, FazilatSmedsrud, Jørgen HammerBugge, MarkusDaus, Stephan(2021)Innovativ matematikkundervisning på barnetrinnet førte til positive resultater.Annet.
Skjelbred, Siv-ElisabethDaus, Stephan(2020)Læringsspill er populært, men utbyttet usikkert.Annet.